ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Manager Studies
  • Bachelor Theses - 32116
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Masaryk Institute of Advanced Studies
  • Department of Manager Studies
  • Bachelor Theses - 32116
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Budování vztahu se zákazníky

Building a Customer Relationship

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Jindřich Jäger
Supervisor
Šikýř Martin
Opponent
Škorňová Eva
Field of study
Personální management v průmyslových podnicích
Study program
Ekonomika a management
Institutions assigning rank
oddělení manažerských studií



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Předmětem bakalářské práce je přiblížit a vysvětlit oblasti, týkající se budování vztahu se zákazníky. Cílem této práce je prozkoumat současné přístupy k budování vztahů se zákazníky ve vybraných bankovních společnostech a na základě dotazníkového šetření poté navrhnout vhodný přístup směřující k dlouhodobé spolupráci a oboustranné spokojenosti. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část pojednává o systému managementu kvality, teoretickém rozboru pojmu CRM (Custom relationship management) a rovněž se zabývá analytickými nástroji obchodního vztahu. Mapuje výhody implementace CRM systému do bankovní instituce a objasňuje význam vztahového marketingu. Samostatné kapitoly jsou pak věnovány osobě zákazníka a kvalitě obchodního vztahu, která úzce souvisí s jeho celkovou spokojeností. Praktická část reflektuje výsledky dotazníku na jejichž základě doporučuje optimální přístup budování prospěšného obchodního vztahu ve vybraných bankovních společnostech. Za největší přínos práce vzhledem k řešené problematice je možné považovat zjištění, že orientace na podnikovou strategii či zákazníka a sledování jeho potřeb je základním předpokladem k efektivnímu budování obchodního vztahu.
 
The Bachelor´s project introduces and explains areas related to the customer relationship management. The aim of the project is to explore contemporary ways of customer relation management CMR in pre-determined bank companies. According to the results of the research is appropriate to suggest the suitable approach leading to a long-term cooperation and the client´s satisfaction. The project consists of the theoretical part and the practical part. The theoretical part deals with the management system quality, analyses the terminology of the CRM and it also explains the analytical tools of business relationship. Furthermore, it shows the advantages of implementation of CRM management in financial institutions. Client´s personality and business relationship, which is closely connected with client´s satisfaction is described individually. The practical part of thesis deals with the results of the questionnaire and recommends how to achieve optimal approach to building profitable relationship in selected financial institutions. The most important asset of the thesis is finding that focus on the company strategy or customer himself and monitoring his needs is the essential assumption of effective building of business relationship.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/85226
View/Open
PLNY_TEXT (1000.Kb)
POSUDEK (361.1Kb)
POSUDEK (738.1Kb)
PRILOHA (123.6Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 32116 [369]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV