Vzorkovací trať a proporcionální ředění vzorku pro toxikologický inkubátor pro expozice buněčných kultur výfukovým plynům
Sample handling and proportional dilution for cell exhaust exposure in a toxicological incubator
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Rajesh Rameswaran
Vedoucí práce
Vojtíšek Michal
Oponent práce
Ondráček Jakub
Studijní obor
Advanced PowertrainsStudijní program
Master of Automotive EngineeringInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tento experiment je založen na experimentu toxicity výfukových plynů a vyhodnocuje dlouhodobé účinky výfukových plynů zážehového motoru na tkáně lidských buněk plic. Cílem práce je navrhnout a vyvinout experimentální nastavení, které se použije pro tento experiment, a analyzovat dva typy systémů ředění výfukových plynů - systém ředění na principu rotačních disků (MD-19, Matter engineering) a gravimetrický systém ředění (Smart sampler, AVL). Analýza je založena na faktorech, jako jsou poměry ředění, koncentrace částic v čase a distribuce průměrných velikostí. Rovněž se zkoumají ztráty částic v odběrném potrubí výfukových plynů. This master thesis is based on an exhaust toxicity experiment performed to evaluate the long-term effects of a contemporary spark-ignition engine exhaust on human lung cell tissues. The goal of the thesis is to design and develop the experimental setup that is used for this experiment and to analyse two types of exhaust dilution systems - a rotating disc dilution system (MD-19, Matter engineering) and a gravimetric dilution system (Smart sampler, AVL). The analysis is based on factors like dilution ratios, particle concentrations over time and mean size distributions. The losses in particulate matter through the exhaust sampling train are also investigated.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [451]