Zobrazit minimální záznam

Influence of cyclic temperature changes on properties of composite materials



dc.contributor.advisorŠpatenka Petr
dc.contributor.authorAlen Šaćirović
dc.date.accessioned2019-08-31T22:52:00Z
dc.date.available2019-08-31T22:52:00Z
dc.date.issued2019-08-31
dc.identifierKOS-883223189305
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/85140
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá vlivem cyklických změn teploty na vlastnosti kompozitu. V první části byl popsán materiál použitý k výrobě vzorků (prepreg), který se používá v praxi pro panely karosérií závodních rallye i DTM vozidel včetně krytů motorových prostorů, a následná výroba vzorků. Druhá část se zabývala určením teplot v motorovém prostoru vozidel se spalovacím motorem. Teploty byly naměřeny na samotném motoru i v jeho okolí, a to u vozidel se vznětovým i zážehovým typem motoru, s přeplňováním i bez přeplňování. Z těchto naměřených hodnot jsem určil teplotní intervaly pro následné testování vzorků a poté jednotlivé vzorky podrobil tepelnému zatěžování. Ve třetí části byly zkoumány změny vlastností vzorků po tepelném zatěžování. Konkrétně se jednalo o modul pružnosti v ohybu, mez pevnosti v ohybu, tvrdost, plošná drsnost a vzhled.cze
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the influence of cyclic temperature changes on properties of composite materials. The first part describes the material used for the production of samples (prepreg), which is used in practice for body panels of racing rally and DTM vehicles, including engine compartment covers, and the production of samples. The second part deals with the determination of temperatures in the engine compartment of vehicles with internal combustion engines. Temperatures were measured on the engine itself and in its surroundings, both for diesel and petrol engines, with or without supercharging. From these measured values I determined temperature intervals for testing of samples and then subjected individual samples to thermal loading. In the third part, changes in the properties of samples after thermal loading were investigated. Specifically, it was the flexural modulus, flexural strength, hardness, surface roughness and appearance.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectKompozitní materiál cyklické změny teplotycze
dc.subjectvlastnosti kompozitucze
dc.subjectautomobilový průmyslcze
dc.subjectkarosériecze
dc.subjectmotorsportcze
dc.subjectComposite materialseng
dc.subjectcyclic temperature changeseng
dc.subjectproperties of composite materialseng
dc.subjectcar indurstryeng
dc.subjectchassiseng
dc.subjectmotorsporteng
dc.titleVliv cyklických změn teploty na vlastnosti kompozitucze
dc.titleInfluence of cyclic temperature changes on properties of composite materialseng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeHampl Norbert
theses.degree.disciplineKonstrukce a výroba součástí z plastů a kompozitůcze
theses.degree.grantorústav materiálového inženýrstvícze
theses.degree.programmeStrojní inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam