Optimalizace spotřeby paliva s použitím mild-hybridního pohonu vozidla
Optimizing vehicle fuel consumption using a mild-hybrid powertrain.
dc.contributor.advisor | Morkus Josef | |
dc.contributor.author | Bhargava Sriram Kone | |
dc.date.accessioned | 2019-08-30T22:52:16Z | |
dc.date.available | 2019-08-30T22:52:16Z | |
dc.date.issued | 2019-08-30 | |
dc.identifier | KOS-789317275705 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/85083 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá přeměnou klasického vozidla poháněného spalovacím motorem na mild hybrid a optimalizace spotřeby paliva. Výzkum je prováděn za použití gradientních dat získaných na dané testovací trase a jako testovací vozidlo byla použita Škoda Octavia 1.4 TSI.K vytvoření modelu mild-hybridního vozidla a provedení simulací byl použit software MATLAB Simulink. Cílem práce je zlepšit spotřebu paliva za využití systému rekuperace. Na základě energetických požadavků byl vybrán vhodný elektromotor. Ovladač, který reguluje činnost spalovacího motoru a elektromotoru, je navržen tak, aby byl stav nabití baterie ke konci jízdy přibližně stejný jako na začátku. Získané výsledky ze simulací prokazují, že hybridní vozidlo má nižší spotřebu paliva. | cze |
dc.description.abstract | This master's thesis is intended for hybridisation of conventional internal combustion engine-powered vehicle into a mild hybrid vehicle and optimises it for fuel savings. This research is done using a specific vehicle and a specific test track with gradient data. The vehicle used as the test car is Skoda Octavia 1.4 TSI. MATLAB Simulink and Stateflow environments have been used to model and run the simulations for this mild-hybrid vehicle. The goal is to improve fuel efficiency by utilising the energy recuperation potential. Appropriate electric motor/generator has been selected based on the energy requirements. Hybrid controller algorithm required to moderate ICE and EM is designed to retain a similar level of state of charge by the end of the trip. In conclusion, obtained simulation results of mild-hybrid vehicle model have been compared to ICE vehicle and optimised for better efficiency. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | Mild- hybridní optimalizace | cze |
dc.subject | MATLAB Simulink | cze |
dc.subject | Zlepšení palivové účinnost | cze |
dc.subject | Mild hybrid optimisation | eng |
dc.subject | MATLAB Simulink | eng |
dc.subject | SOC optimisation | eng |
dc.subject | fuel efficiency Improvement | eng |
dc.subject | hybrid vehicle control logic | eng |
dc.title | Optimalizace spotřeby paliva s použitím mild-hybridního pohonu vozidla | cze |
dc.title | Optimizing vehicle fuel consumption using a mild-hybrid powertrain. | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.type | master thesis | eng |
dc.contributor.referee | Macek Jan | |
theses.degree.discipline | Advanced Powertrains | cze |
theses.degree.grantor | ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel | cze |
theses.degree.programme | Master of Automotive Engineering | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Diplomové práce - 12120 [451]