Optimalizace spotřeby paliva s použitím mild-hybridního pohonu vozidla
Optimizing vehicle fuel consumption using a mild-hybrid powertrain.
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Bhargava Sriram Kone
Vedoucí práce
Morkus Josef
Oponent práce
Macek Jan
Studijní obor
Advanced PowertrainsStudijní program
Master of Automotive EngineeringInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se zabývá přeměnou klasického vozidla poháněného spalovacím motorem na mild hybrid a optimalizace spotřeby paliva. Výzkum je prováděn za použití gradientních dat získaných na dané testovací trase a jako testovací vozidlo byla použita Škoda Octavia 1.4 TSI.K vytvoření modelu mild-hybridního vozidla a provedení simulací byl použit software MATLAB Simulink. Cílem práce je zlepšit spotřebu paliva za využití systému rekuperace. Na základě energetických požadavků byl vybrán vhodný elektromotor. Ovladač, který reguluje činnost spalovacího motoru a elektromotoru, je navržen tak, aby byl stav nabití baterie ke konci jízdy přibližně stejný jako na začátku. Získané výsledky ze simulací prokazují, že hybridní vozidlo má nižší spotřebu paliva. This master's thesis is intended for hybridisation of conventional internal combustion engine-powered vehicle into a mild hybrid vehicle and optimises it for fuel savings. This research is done using a specific vehicle and a specific test track with gradient data. The vehicle used as the test car is Skoda Octavia 1.4 TSI. MATLAB Simulink and Stateflow environments have been used to model and run the simulations for this mild-hybrid vehicle. The goal is to improve fuel efficiency by utilising the energy recuperation potential. Appropriate electric motor/generator has been selected based on the energy requirements. Hybrid controller algorithm required to moderate ICE and EM is designed to retain a similar level of state of charge by the end of the trip. In conclusion, obtained simulation results of mild-hybrid vehicle model have been compared to ICE vehicle and optimised for better efficiency.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [430]