ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
  • Bakalářské práce - 12120
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
  • Bakalářské práce - 12120
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Úprava motoru Jawa 23 pro zvýšení výkonu

Modification of Jawa 23 engine to increase its power

Typ dokumentu
bakalářská práce
bachelor thesis
Autor
Jakub Sedlář
Vedoucí práce
Hořenín Jindřich
Oponent práce
Baněček Jan
Studijní obor
bez oboru
Studijní program
Teoretický základ strojního inženýrství
Instituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Tato práce se zabývá návrhem výfuku pro motor Jawa 50 typ 23 upravený pro terénní závody. Cílem práce bylo seznámit se s problematikou výfuků dvoudobých motorů a následně v návaznosti na pravidla závodů a provedené úpravy na motoru provést návrh tvaru výfuků podle několika dostupných návodů. Dále byly tyto varianty mezi sebou porovnány. Ve druhé části práce byl vytvořen jednoduchý 1D model motoru a provedena optimalizace tvaru výfuku pro dosažení co nejlepších parametrů motoru. Cílem bylo seznámení se s 1D simulacemi a sestavení jednoduchého modelu motoru, který bude dále kalibrován a validován. Závěrem je uvedena možnost dalšího validování simulací výfuků prostřednictvím měření reálných parametrů.
 
This thesis deals with design of exhaust for Jawa 50 type 23 engine modified for off-road racing. The aim of the work was to get acquainted with the issue of exhausts of two-stroke engines and consequently, following the rules of the races and the modifications made to the engine, to design the shape of the exhausts according to several available instructions. Furthermore, these variants were compared with each other. In the second part of the thesis a simple 1D engine model was created and the exhaust shape was optimized to achieve the best engine parameters. The aim was to get acquainted with 1D simulations and build a simple engine model that will be further calibrated and validated. Finally, there is mentioned a possibility of further validation of exhaust simulations by measuring real parameters.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/84999
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (3.838Mb)
PRILOHA (126.8Kb)
PRILOHA (139.8Kb)
PRILOHA (1.018Mb)
PRILOHA (37.20Kb)
PRILOHA (38.42Kb)
PRILOHA (38.20Kb)
PRILOHA (35.44Kb)
POSUDEK (405.7Kb)
POSUDEK (430.6Kb)
Kolekce
  • Bakalářské práce - 12120 [299]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV