ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
  • Bakalářské práce - 12120
  • View Item
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
  • Bakalářské práce - 12120
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Systém nepřímé tvorby směsi pro vícepalivový experimentální vznětový motor

Charge Mixing System for a Multi-fuel Experimental Diesel Engine

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Jakub Mach
Supervisor
Vávra Jiří
Opponent
Takáts Michal
Field of study
bez oboru
Study program
Teoretický základ strojního inženýrství
Institutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato práce se zabývá návrhem vhodných variant systému vstřikování plynného paliva do experimentálního vznětového motoru. Návrhy jsou následně posouzeny a jsou vybrány nejlepší varianty. K vybraným variantám je přiložena výkresová dokumentace. Závěr práce patří výpočetní kontrole pojistného ventilu na výfukovém potrubí, který zde slouží jako ochrana v případě nechtěné exploze.
 
This thesis deals with design of suitable options of gaseous fuel injection system into an experimental compression ignition engine. The designs are then evaluated and the best options are selected. The drawings of the selected options are attached to this thesis. The conclusion of the thesis belongs to computational check of the safety valve on the exhaust pipe, which serves here as a protection in case of an unwanted explosion.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/84793
View/Open
PLNY_TEXT (4.890Mb)
PRILOHA (39.04Kb)
PRILOHA (61.33Kb)
PRILOHA (33.26Kb)
PRILOHA (33.00Kb)
PRILOHA (26.37Kb)
PRILOHA (28.70Kb)
PRILOHA (64.95Kb)
PRILOHA (29.20Kb)
PRILOHA (36.18Kb)
PRILOHA (32.45Kb)
PRILOHA (34.61Kb)
PRILOHA (28.50Kb)
PRILOHA (28.75Kb)
PRILOHA (29.87Kb)
PRILOHA (37.98Kb)
PRILOHA (32.78Kb)
PRILOHA (28.78Kb)
POSUDEK (363.3Kb)
POSUDEK (746.7Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 12120 [210]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV