Návrh sekundárního vypružení otočného podvozku nízkopodlažní tramvaje
A design of the secondary suspension of the pivoting bogie of the low-floor tram
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Michael Bryan
Supervisor
Kolář Josef
Opponent
Seidl Jakub
Field of study
bez oboruStudy program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem této práce je návrh sekundárního vypružení pro otočný podvozek nízkopodlažní tramvaje. Bylo navrženo řešení sekundárního vypružení pomocí duplexní šroubovité vinuté pružiny, na které jsou provedeny všechny potřebné pevnostní výpočty Výpočet napětí v pružině vychází z normy EN 13 906-1. První část práce je věnována rešerši dosavadních otočných podvozků používaných u nízkopodlažních tramvají. Za účelem vhodného návrhu sekundárního vypružení byl udělán rozbor statických a dynamických sil na vypružení. Byla určena vlastní frekvence vozu, která závisí na navržené tuhosti vypružení. Dále byly vyšetřeny prostorové podmínky pro sekundární vypružení pod sníženou podlahou a v prostoru pod sedadly cestujících. V závěru práce je navrženo uložení pružin v podvozku. The aim of this thesis is a design of secondary suspension for a pivoting bogie of a low-floor tramway. The designed solution is using a duplex helical coil spring, on which were made all necessary strength and stability calculations. Tension in the spring was calculated using standard EN 13 906-1. In first part of the thesis is a research of present pivoting bogies used for low-floor trams. In order to design appropriate secondary suspension an analysis of static and dynamic forces on the suspension was made. Natural frequencies of the vehicle were calculated, which rely on the designed stiffness of designed suspension. There was made a research on space conditions for secondary suspension under the low floor and in the space under passenger seats. Finally in the thesis is placement of the springs designed.
Collections
- Bakalářské práce - 12120 [293]