Zobrazit minimální záznam

A design of the secondary suspension of the pivoting bogie of the low-floor tram



dc.contributor.advisorKolář Josef
dc.contributor.authorMichael Bryan
dc.date.accessioned2019-08-23T22:51:55Z
dc.date.available2019-08-23T22:51:55Z
dc.date.issued2019-08-23
dc.identifierKOS-780959622505
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/84789
dc.description.abstractCílem této práce je návrh sekundárního vypružení pro otočný podvozek nízkopodlažní tramvaje. Bylo navrženo řešení sekundárního vypružení pomocí duplexní šroubovité vinuté pružiny, na které jsou provedeny všechny potřebné pevnostní výpočty Výpočet napětí v pružině vychází z normy EN 13 906-1. První část práce je věnována rešerši dosavadních otočných podvozků používaných u nízkopodlažních tramvají. Za účelem vhodného návrhu sekundárního vypružení byl udělán rozbor statických a dynamických sil na vypružení. Byla určena vlastní frekvence vozu, která závisí na navržené tuhosti vypružení. Dále byly vyšetřeny prostorové podmínky pro sekundární vypružení pod sníženou podlahou a v prostoru pod sedadly cestujících. V závěru práce je navrženo uložení pružin v podvozku.cze
dc.description.abstractThe aim of this thesis is a design of secondary suspension for a pivoting bogie of a low-floor tramway. The designed solution is using a duplex helical coil spring, on which were made all necessary strength and stability calculations. Tension in the spring was calculated using standard EN 13 906-1. In first part of the thesis is a research of present pivoting bogies used for low-floor trams. In order to design appropriate secondary suspension an analysis of static and dynamic forces on the suspension was made. Natural frequencies of the vehicle were calculated, which rely on the designed stiffness of designed suspension. There was made a research on space conditions for secondary suspension under the low floor and in the space under passenger seats. Finally in the thesis is placement of the springs designed.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectNízkopodlažní tramvajcze
dc.subjectsekundární vypruženícze
dc.subjectotočný podvozekcze
dc.subjectLow-floor tramwayeng
dc.subjectsecondary suspensioneng
dc.subjectpivoting bogieeng
dc.titleNávrh sekundárního vypružení otočného podvozku nízkopodlažní tramvajecze
dc.titleA design of the secondary suspension of the pivoting bogie of the low-floor trameng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeSeidl Jakub
theses.degree.disciplinebez oborucze
theses.degree.grantorústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelcze
theses.degree.programmeTeoretický základ strojního inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu






Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam