Faktory ovlivňující kvalitu tlakově litých odlitků
The factor influence on the quality of high pressure die casting
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Tomáš Sopr
Vedoucí práce
Herman Aleš
Oponent práce
Rulcová Adéla
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav strojírenské technologiePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá technologií vysokotlakého lití odlitků ze slitin hliníku a optimalizací licích parametrů a geometrií, které ovlivňují výslednou kvalitu dílů. Teoretická část popisuje základní rozdělení metod vysokotlakého lití, konstrukci strojů a forem, metalurgii slévárenských slitin a dále se pak věnuje faktorům, které ovlivňují výslednou kvalitu dílů a vadám, které při odlévání vznikají. Experimentální část je zaměřena na optimalizaci odlitku krytu převodovky, který vyrábí pro Mercedes-Benz slévárna KSM Castings v Hrádku nad Nisou a u kterého byla zjištěna vysoká porozita. Cílem této práce je navrhnout úpravy v simulačním softwaru Magma, které by vedly ke snížení zmetkovitosti dílu. Výsledkem práce je navrhnutí úprav a zhodnocení vlivu parametrů na výslednou kvalitu odlitku. This bachelor thesis deals with the technology of high pressure die casting as well with casting parameters and geometry optimization, which influence the final casting quality. The theoretical part describes the basic distribution of methods used in high pressure die casting, die and machine design, the metallurgy of alloys and also its defects that can occur on final cast product. The experimental part focuses on optimization of gearbox cover (manufactured in KSM Castings in Hrádek nad Nisou for Mercedes-Benz). On this casting was found a high amount of porosity defects. The aim of this thesis is to suggest modifications in simulation software Magma, which would lead to reduction of scrap rate on this product. The outcome is an evaluation of the impact of external factors and modification recommendation for casting parameters and geometry.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12133 [288]