Identifikace výzkumného potenciálu Ústavu letecké dopravy
Identification of Research Potential of the Department of Air Transport
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jan Regináč
Vedoucí práce
Kraus Jakub
Oponent práce
Mlezivová Michaela
Studijní obor
Provoz a řízení letecké dopravyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
S neustálým růstem letecké dopravy po celém světě roste i potřeba inovace a modernizace stávajících systémů ATM/CNS. Cílem této práce bylo identifikovat nejaktuálnější vědeckovýzkumné oblasti v globálním systému ATM, poté porovnat klíčové výzkumné části s výzkumnými možnostmi Ústavu letecké dopravy na ČVUT a následně doporučit výhled do roku 2025 v Roadmapě s kroky pro další výzkum. V první části práce jsou stručně představeny programy světových organizací zaměřených na modernizaci ATM. Druhá část je zaměřena na samotný proces identifikace, který byl proveden kvantitativním přístupem s využitím vytvořené myšlenkové mapy, která sloužila jako nástroj pro další identifikaci i kvalitativního přístupu ve formě hloubkového průzkumu strategických dokumentů. Výsledky obou přístupů byly porovnány s výzkumnými možnostmi Ústavu letecké dopravy. Poslední část práce shrnuje výsledky a poskytuje oblasti a témata, která jsou v souladu s výzkumnými možnostmi Ústavu letecké dopravy. With a constant growth of Air Transport around the world, there are significant needs for innovation and modernisation of existing ATM/CNS systems. A purpose of this thesis was to identify the most up-to-date research areas in a global ATM system, compare the key R&D sections with research capabilities of the Department of Air Transport at the Czech Technical University and subsequently recommend a view to the year 2025 in a Roadmap with steps for further exploration. The first part of the thesis briefly introduces programmes of different organisations focused on ATM modernisation. The second part is focused on the process of identification which was done by the quantitative approach using a created mind map as an instrument for further identification as well as by the qualitative approach in the form of in-depth research. Results from both approaches were compared to the research capabilities of the Department of Air Transport. The last part of the thesis summarises outcomes and provides the areas as well as topics that are in alignment with the capabilities of the Department of Air Transport.
Kolekce
- Diplomové práce - 16121 [554]