Využití záznamů letových dat v leteckém výcviku
Use of Flight Data Records in PPL Flight Training
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Adam Mazánek
Vedoucí práce
Matyáš Roman
Oponent práce
Glinz Jan
Studijní obor
Provoz a řízení letecké dopravyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Ačkoliv se letectví neustále posouvá kupředu, výcvikové metody se již několik desetiletí příliš nemění. V posledních letech se v obchodní letecké dopravě postupně začali zavádět alternativní výcvikové koncepty jako AQP nebo ATPQ, ze kterých vychází Evidence-based Training. Tyto koncepty mají za úkol zefektivnění výcviku a zvýšení bezpečnosti v letecké dopravě. Bohužel je nelze aplikovat na všeobecné letectví ani na primární výcvik. Tato práce je věnována zejména využití letových dat ve výcviku PPL. Mezi cíle práce patří vytvoření metodologie zavedení využívání letových dat ve výcvikové organizaci a ověření využitelnosti letových záznamů v praxi. Diplomová práce navrhuje jednoduchý nástroj pro identifikaci kritických fází letu, které mají vliv na bezpečnost a jsou důvodem k nesplnění daného výcvikového manévru. Although aviation continues to move forward, training methods have not changed much over the last few decades. Alternative training concepts such as AQP or ATPQ, on which Evidence Based Training is based, have been implemented in the commercial air transport in recent years. These concepts are designed to make the training more efficient and to increase flight safety. Unfortunately, they cannot be applied to general aviation or initial training. This Master's thesis is devoted especially to the use of flight data in PPL flight training. The goals include the creation of a methodology for implementing the use of flight data in a training organization and verifying the usefulness of flight records in practice. The thesis proposes a simple tool for identifying critical phases of flight that have an impact on safety and cause a flight maneuver failure.
Kolekce
- Diplomové práce - 16121 [554]