Implementace numerických schémat pro simulaci stlačitelného turbulentního proudění
Implementation of numerical schemes for simulation of compressible turbulent flow
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jan Schäfer
Vedoucí práce
Oberhuber Tomáš
Oponent práce
Klement Vladimír
Studijní obor
Matematická informatikaStudijní program
Aplikace přírodních vědInstituce přidělující hodnost
katedra matematikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá implementací schémat typu upwind založenýchna Setgerovu-Warmingovu dělení toku, Van Leerovu dělení toku a schématu AUSM+, která jsou implementována pro výpočcty modelů turbulencí. Předmětné modely jsou Prandtlův model směšovací délky, Prandtlův-Kolmogorovův model turbulencí, model k-ε a model k-ω. Popsáno je odvození Navierových-Stokesových rovnic a na jejich základě je provedeno odvození modelů turbulencí. Pro modely turbulencí je odvozeno dělení toku a na jeho základě je pro ně ukázáno použití schémat typu upwind. Následně je ukázán postup implementace do většího softwarového celku - knihovny Template Numerical Library. S implementovanými řešiči jsou pro jednotlivé modely turbulencí provedeny výpočty pro model kavity a model kotle. Dále je provedeno porovnání jednotlivých modelů. This work deals with imlementation of upwind type schemes based on Steger-Warming flux splitting, Van-Leer flux splitting and AUSM+ scheme. These are implemented to compute turbulence models, such as Prandtl mixing length model, Prandtl-Kolmogorov turbulence model, k-ε, and k-ω. DerivationofNavier-Stokesequationsandturbulencemodelsequationsispresentedtogetherwithaflux spliting for latter case. Afterwards, aplication of numerical schemes is shown. Developed solvers are implemented into software package Template Numerical Library and they are used to calculate flow in cavity and model of boiler. Comparsion of all implemented turbulence models is presented.
Kolekce
- Diplomové práce - 14101 [152]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
CFD analýza toku v nádrži pro chov ryb
Autor: Murat Ipek; Vedoucí práce: Petera Karel; Oponent práce: Papáček Štěpán
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-08-28)A CFD analysis of flow in a fish tank was performed in ANSYS Fluent using the realizable k- ε model with enhanced wall treatment. A grid independence study which was based on the average velocity showed discretization ... -
Výzkum proudění směsi ve spalovacím prostoru vozidlového čtyřválcového zážehového motoru.
Autor: Valský Jonáš; Vedoucí práce: Vítek Oldřich; Oponent práce: Lempera Aleš
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-07-11)Práce pojednává o problematice náplně válce, o jejích základních pohybech, průtokových a vírových vlastnostech sacích kanálů a o samotných vírových číslech. Dále je v práci zpracována simulace statické profukovací zkoušky ... -
Phenomenological Combustion Modeling for Optimization of Large 2-stroke Marine Engines under both Diesel and Dual Fuel Operating Conditions
Autor: Černík Filip; Vedoucí práce: Macek Jan; Oponent práce: Navrátil Jiří
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2018-03-28)Phenomenological simulation methodology for combustion modeling of both liquid and gaseous fuels for large low speed 2-stroke marine engines is developed and validated within the present study. The work incorporates modeling ...