Zobrazit minimální záznam

Vehicle slip ratio control system for torque vectoring functionality



dc.contributor.advisorHaniš Tomáš
dc.contributor.authorPetr Turnovec
dc.date.accessioned2019-06-13T22:52:55Z
dc.date.available2019-06-13T22:52:55Z
dc.date.issued2019-06-13
dc.identifierKOS-782890536005
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/83062
dc.description.abstractTato práce se zabývá vývojem řídících systémů pro rozdělování hnacího momentu na kola zadní nápravy vozidla. Nejprve je představen matematický model vozidla a jeho kol. Pak je rozebírána stabilita vozidla, jeho nedotáčivost a přetáčivost. Následně je podána krátká analýza chování vozidla. Na základě modelu jsou pak vyvinuty řídící algoritmy zlepšující dynamiku vozidla. Práce se věnuje především dvěma přístupům k jejich návrhu. Prvním je běžný způsob rozdělování momentů symetrickým způsobem. Druhý přístup rozšiřuje první o kontrolu podélného prokluzu kol. Závěrem jsou prezentovány výsledky testů v simulačním prostředí a jízdních testů provedených na studentské formuli.cze
dc.description.abstractThis thesis deals with control system development for torque vectoring functionality on vehicle rear axle. At first mathematical model of vehicle and its tires is introduced. Then vehicle stability, understeering and oversteering is analyzed. Further on the brief vehicle behavior analysis is described. Control algorithms improving vehicle dynamics are developed by method named model based design. The thesis is focused on two main approaches to their design. The first one is standard symmetrical torque vectoring on rear axle. The second one extend the first one with longitudinal slip ratio control. There are presented test results in simulation environment and drive test results verified on functional student electronic formula car at the end of the thesis.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectrozdělování hnacího momentucze
dc.subjectpodélný skluzcze
dc.subjectdynamika vozidlacze
dc.subjectřídící systémcze
dc.subjectnedotáčivostcze
dc.subjectpřetáčivostcze
dc.subjectstudentská elektrická formulecze
dc.subjecttorque vectoringeng
dc.subjectlongitudinal slip ratioeng
dc.subjectvehicle dynamiceng
dc.subjectcontrol systemeng
dc.subjectundersteeringeng
dc.subjectoversteeringeng
dc.subjectformula student electriceng
dc.titleŘízení podelného skluzu kol vozidla pro systém rozdělení trakčního momentucze
dc.titleVehicle slip ratio control system for torque vectoring functionalityeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeLiškář Petr
theses.degree.grantorkatedra řídicí technikycze
theses.degree.programmeKybernetika a robotikacze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam