Zobrazit minimální záznam

Simulation of orographic clouds



dc.contributor.advisorSloup Jaroslav
dc.contributor.authorMartin Čáp
dc.date.accessioned2019-06-11T14:48:06Z
dc.date.available2019-06-11T14:48:06Z
dc.date.issued2019-06-04
dc.identifierKOS-860412698105
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/82555
dc.description.abstractRealistická simulace mraků je žhavým tématem výzkumu v oboru počítačové grafiky. V této práci představíme možný způsob modelování orografických mraků za pomoci SkewT/LogP diagramů, jež navrhl Rui Pedro Duarte ve své disertační práci. Simulaci mraků jsme rozšířili o známou Lattice Boltzmannovu metodu pro simulaci větru a jeho vlivu na mraky v hornatých prostředích. Obě metody paralelizujeme na GPU za použití CUDA technologie od společnosti NVIDIA. Na závěr představíme jednoduché rozšíření Simon Greenovy metody pro vykreslování volumetrických dat, které používá fázovou funkci pro realističtější zobrazení mraků. Simulátor demonstrujeme v aplikaci, jejíž použití je jednoduché a nabízí velké množství nástrojů pro tvorbu kýžených výsledků.cze
dc.description.abstractRealistic cloud simulation is a hot topic in computer graphics research. In this thesis we present a possible approach of modeling orographic clouds using SkewT/LogP diagrams as proposed by Rui Pedro Duarte. We extend this simulation with well-known Lattice Boltzmann method to simulate wind and its effects on clouds in mountainous environments. We parallelize both methods on the GPU using CUDA technology by NVIDIA. Lastly, we propose a simple extension of volumetric rendering method by Simon Green that uses phase functions to enhance graphical fidelity of our cloud images. We present this simulator in a simple to use application that gives its users a wide variety of tools to create desired results.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectdynamika mrakůcze
dc.subjectčásticové systémycze
dc.subjectSkewT/LogP diagramycze
dc.subjectLattice Boltzmannova metodacze
dc.subjectCUDAcze
dc.subjectcloud dynamicseng
dc.subjectparticle systemseng
dc.subjectSkewT/LogP diagramseng
dc.subjectLattice Boltzmann methodeng
dc.subjectCUDAeng
dc.titleSimulace orografické oblačnosticze
dc.titleSimulation of orographic cloudseng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeBittner Jiří
theses.degree.disciplinePočítačová grafikacze
theses.degree.grantorkatedra počítačové grafiky a interakcecze
theses.degree.programmeOtevřená informatikacze


Soubory tohoto záznamu













Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam