Návrh elektrického pohonu vozidla Formula Student
Design of an electric drivetrain for the Formula Student-class vehicle
dc.contributor.advisor | Bauer Jan | |
dc.contributor.author | Stanislav Tomášek | |
dc.date.accessioned | 2019-06-11T14:48:03Z | |
dc.date.available | 2019-06-11T14:48:03Z | |
dc.date.issued | 2019-06-07 | |
dc.identifier | KOS-860412667905 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/82551 | |
dc.description.abstract | Hlavním úkolem této diplomové práce bylo navrhnout a postavit funkční prototyp frekvenčního měniče pro použití ve vozidlech týmu eForce FEE Prague Formula, soutěžícího v mezinárodní inženýrské soutěži Formula Student. Práce je členěna do několika kapitol, kdy je nejdříve prozkoumán již minule provedený vývoj v týmu. Dále je vystavěna potřebná teorie pro vývoj frekvenčního měniče. Další kapitola detailně popisuje provedený vývoj zařízení. Poslední kapitoly se věnují zhodnocení navrženého měniče. Diplomová práce také prozkoumala nové možnosti v měření fázových proudů, umožňující vysokou přesnost při zachování nízké ceny a kompaktních rozměrů. Celkovým cílem bylo navrhnout jednoduché a robustní zařízení s nízkou výrobní cenou. Ověřování návrhu bylo provedeno v laboratořích fakulty pro ujištění připravenosti navrženého měniče pro nasazení do vozidla. Práce bude pokračovat na vylepšování řídícího algoritmu a postupné integraci do týmových vozidel. | cze |
dc.description.abstract | This thesis' main objective was to design and develop a functional motor controller for usage in a Formula Student competition vehicle of the eForce FEE Prague Formula team. Work is split into several chapters. Exploring a drivetrain development progression in the team, presenting a needed theory for a motor controller development and giving a detailed overview of the designed device. The last chapters are dedicated to evaluation of the design. Thesis had explored a new methodology in a phase current sensing, providing a significant precision while allowing for a low cost and compact design. Overall aim was to create a simple, robust and cheap solution. Verification of the design was performed in the laboratory environment of the faculty in order to ensure preparedness for integration into the vehicle. Further work will focus on control strategy improvements and final integration into the team's vehicles. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | elektrické vozidlo | cze |
dc.subject | elektrický motor | cze |
dc.subject | PMSM | cze |
dc.subject | senzor úhlové polohy | cze |
dc.subject | resolver | cze |
dc.subject | vývoj hardware | cze |
dc.subject | DPS | cze |
dc.subject | frekvenční měnič | cze |
dc.subject | napěťový střídač | cze |
dc.subject | IGBT | cze |
dc.subject | měření proudů | cze |
dc.subject | bočník | cze |
dc.subject | modulace sigma-delta | cze |
dc.subject | mikrořadič | cze |
dc.subject | programovatelná logika | cze |
dc.subject | software | cze |
dc.subject | C/C++ | cze |
dc.subject | FreeRTOS | cze |
dc.subject | řízení motorů | cze |
dc.subject | vektorové řízení | cze |
dc.subject | eForce | cze |
dc.subject | Formule Student | cze |
dc.subject | electric vehicle | eng |
dc.subject | electric motor | eng |
dc.subject | PMSM | eng |
dc.subject | rotational sensor | eng |
dc.subject | resolver | eng |
dc.subject | hardware development | eng |
dc.subject | PCB | eng |
dc.subject | motor controller | eng |
dc.subject | VSI | eng |
dc.subject | IGBT | eng |
dc.subject | current sensing | eng |
dc.subject | shunt resistor | eng |
dc.subject | micro-controller | eng |
dc.subject | programmable logic | eng |
dc.subject | sigma-delta modulation | eng |
dc.subject | embedded software | eng |
dc.subject | C/C++ | eng |
dc.subject | FreeRTOS | eng |
dc.subject | motor control | eng |
dc.subject | field oriented control | eng |
dc.subject | eForce | eng |
dc.subject | Formula Student | eng |
dc.title | Návrh elektrického pohonu vozidla Formula Student | cze |
dc.title | Design of an electric drivetrain for the Formula Student-class vehicle | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.type | master thesis | eng |
dc.contributor.referee | Rýzek Miroslav | |
theses.degree.discipline | Elektrické stroje, přístroje a pohony | cze |
theses.degree.grantor | katedra elektrických pohonů a trakce | cze |
theses.degree.programme | Elektrotechnika, energetika a management | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Diplomové práce - 13114 [144]