Návrh elektrického pohonu vozidla Formula Student
Design of an electric drivetrain for the Formula Student-class vehicle
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Stanislav Tomášek
Supervisor
Bauer Jan
Opponent
Rýzek Miroslav
Field of study
Elektrické stroje, přístroje a pohonyStudy program
Elektrotechnika, energetika a managementInstitutions assigning rank
katedra elektrických pohonů a trakceRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Hlavním úkolem této diplomové práce bylo navrhnout a postavit funkční prototyp frekvenčního měniče pro použití ve vozidlech týmu eForce FEE Prague Formula, soutěžícího v mezinárodní inženýrské soutěži Formula Student. Práce je členěna do několika kapitol, kdy je nejdříve prozkoumán již minule provedený vývoj v týmu. Dále je vystavěna potřebná teorie pro vývoj frekvenčního měniče. Další kapitola detailně popisuje provedený vývoj zařízení. Poslední kapitoly se věnují zhodnocení navrženého měniče. Diplomová práce také prozkoumala nové možnosti v měření fázových proudů, umožňující vysokou přesnost při zachování nízké ceny a kompaktních rozměrů. Celkovým cílem bylo navrhnout jednoduché a robustní zařízení s nízkou výrobní cenou. Ověřování návrhu bylo provedeno v laboratořích fakulty pro ujištění připravenosti navrženého měniče pro nasazení do vozidla. Práce bude pokračovat na vylepšování řídícího algoritmu a postupné integraci do týmových vozidel. This thesis' main objective was to design and develop a functional motor controller for usage in a Formula Student competition vehicle of the eForce FEE Prague Formula team. Work is split into several chapters. Exploring a drivetrain development progression in the team, presenting a needed theory for a motor controller development and giving a detailed overview of the designed device. The last chapters are dedicated to evaluation of the design. Thesis had explored a new methodology in a phase current sensing, providing a significant precision while allowing for a low cost and compact design. Overall aim was to create a simple, robust and cheap solution. Verification of the design was performed in the laboratory environment of the faculty in order to ensure preparedness for integration into the vehicle. Further work will focus on control strategy improvements and final integration into the team's vehicles.
Collections
- Diplomové práce - 13114 [144]