Zobrazit minimální záznam

Modelling and Analysis of BLDC Motor for Propulsion of Sport Aircraft



dc.contributor.advisorChomát Miroslav
dc.contributor.authorDaniel Jirát
dc.date.accessioned2019-06-11T14:47:52Z
dc.date.available2019-06-11T14:47:52Z
dc.date.issued2019-06-10
dc.identifierKOS-860412655205
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/82543
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá úvodem do problematiky implementace elektrických motorů do letecké techniky a následnou simulací BLDC motoru určeného do malého ultralehkého letadla. V první části je základní přehled možností implementace motoru do letadla a přehled použitelných motorů. Následuje kapitola týkající se obecných vlastností BLDC motorů. Třetí část práce se zabývá stavbou FEM modelu BLDC motoru za pomoci výpočetního prostředí ANSYS Electronics Desktop. Poslední kapitola práce obsahuje simulace v prostředí RMxprt a Maxwell 2D, které jsou postupně vyhodnoceny pro dvě různé konfigurace napájení.cze
dc.description.abstractThe master's thesis deals with the introduction to the implementation of electric motors to aircraft technology and the subsequent simulation of BLDC engine intended for small ultralight aircraft. In the first part, there is a basic overview of the possibilities of engine implementation to aircraft and an overview of usable engines. The following is a chapter on the general characteristics of BLDC motors. The third part deals with the construction of the FEM model of the BLDC engine using the computing environment ANSYS Electronics Desktop. The last chapter contains simulations in RMxprt and Maxwell 2D, which are gradually evaluated for two different power configurationseng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectBezkartáčový motorcze
dc.subjectBLDCcze
dc.subjectPMSMcze
dc.subjectelektronicky komutovaný motorcze
dc.subjectsynchronní motor s permanentními magnetycze
dc.subjectANSYScze
dc.subjectRmxprtcze
dc.subjectMaxwell 2Dcze
dc.subjectletecký motorcze
dc.subjectpohon letadlacze
dc.subjectFEM modelcze
dc.subjectFEA modelcze
dc.subjectBrushless motoreng
dc.subjectBLDCeng
dc.subjectPMSMeng
dc.subjectelectronically commutated motoreng
dc.subjectpermanent magnet synchronous motoreng
dc.subjectANSYSeng
dc.subjectRmxprteng
dc.subjectMaxwell 2Deng
dc.subjectaircraft engineeng
dc.subjectaircraft propulsioneng
dc.subjectFEM modeleng
dc.subjectFEA modeleng
dc.titleModelování a analýza BLDC motoru pro pohon sportovního letadlacze
dc.titleModelling and Analysis of BLDC Motor for Propulsion of Sport Aircrafteng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeHuzlík Rostislav
theses.degree.disciplineElektrické stroje, přístroje a pohonycze
theses.degree.grantorkatedra elektrických pohonů a trakcecze
theses.degree.programmeElektrotechnika, energetika a managementcze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam