Modelování elektronicky ovládané diferenciální kapalinové spojky
Modelling of Electromechanically Actuated Differential Wet Clutch
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jan Cabicar
Vedoucí práce
Sojka Michal
Oponent práce
Fojtík Pavel
Studijní obor
Kybernetika a robotikaStudijní program
Kybernetika a robotikaInstituce přidělující hodnost
katedra řídicí technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zaměřuje na modelování systému kapalinové spojky použité pro ovládání elektronicky ovládaného diferenciálu s omezeným prokluzem vyráběným firmou EATON. Koeficient tření je důležitou součástí systému kapalinové spojky, nicméně jeho přesný model je neznámý. Proto byl navrhnut proces jeho modelování a identifikace. Představený model koeficientu tření popisuje jeho závislost na rychlosti otáčení, tlaku, teplotě a vlastnostem kapaliny automatické převodovky a třecího materiálu a je odvozen od Stribeckovy rovnice. Proces identifikace založený na nelineární regresi a metodě Monte Carlo využívající dvou odlišných datasetů byl navrhnut a otestován. This thesis is focused on modeling of a wet clutch system used for controlling electronic limited slip differential manufactured by EATON corporation. The friction coefficient is important part of the wet clutch model, however its exact model is unknown. Therefore, process for its modeling and identification was designed. The friction coefficient model introduced describes its dependency on slip speed, pressure, temperature, automatic transmission fluid and friction material properties and is based on Stribeck equation. Identification process based on nonlinear regression and Monte Carlo method using two distinct datasets was designed and tested.
Kolekce
- Diplomové práce - 13135 [328]