Konstrukční návrh přímého pohonu tramvajového kola
Design project of direct drive of the tram wheel
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Hetfleisch Lukáš
Vedoucí práce
Kolář Josef
Oponent práce
Dybala Vojtěch
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelObhájeno
2018-09-14Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem přímého pohonu tramvajového kola. Nejprve je nezbytné zpracování rešerše příkladů konstrukčních řešení přímého pohonu tramvajového kola. Pro výpočty je nutné analyzovat zástavbové možnosti v podvozku tramvaje pro zástavbu pohonného mechanismu. Podle trakční charakteristiky vozidla se zjistí provozní zátěž pohonu silovými účinky, s přihlédnutím ke geometrii tramvajové tratě se určí úhel vychýlení spojovacího prvku, případně se stanoví ještě další parametry provozu. Po určení všech potřebných parametrů, je již možné vybrat z katalogů výrobců vhodný spojovací prvek a provést kontrolu otáček. Výběr hnacího hřídele přímého pohonu tramvajového kola je hlavním cílem této práce. This bachelor thesis deals with the design concept of direct drive of the tram wheel. First, it is necessary to handle the search examples of design solutions of direct-drive of the tram wheels. For calculations, is necessary to analyse the dimensions in the tram chassis for the drive mechanism. According to the traction characteristics of the vehicle is found operating load of the drive force effects, according to the geometry of the tramway track to determine the angle of deflection of the shaft, or another traffic parameters. After specify all necessary parameters, it is possible to select suitable connecting element from a manufacturer catalog and check the rev of the shaft. The main goal of this work is selection of the drive shaft of the direct drive tram wheel.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12120 [297]