Zobrazit minimální záznam

Geometric nozzle study for an ejection cycle used for waste heat recovery system



dc.contributor.advisorDoleček Vít
dc.contributor.authorGopalakrishnan Deepak Kumar Jangid
dc.date.accessioned2019-02-20T11:09:34Z
dc.date.available2019-02-20T11:09:34Z
dc.date.issued2019-02-02
dc.identifierKOS-787797062805
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/80823
dc.description.abstractV diplomové práci je provedena studie provozního režimu ejektoru použitého v chladícím cyklu. Studie byla provedena s využitím výpočetních metod mechaniky tekutin a je zaměřena na ověření citlivosti ejektoru provozu na jeho geometrii při provozu. Hlavním úkolem bylo zlepšení provozních vlastností a výkonu ejektrou, který je ovlivněn snížením tlakových ztrát a maximalizací poměru sekundárního a primárního proudu. Provoz ejektroru s optimálizovanou geometrií byl ověřen při nenávrhových stavech. Simulace v rámci projektu byly prováděny pomocí komerčního CFD programu. První částí byla tvorba geometrie a tvorba výpočetní sítě. Dále byly stanoveny okrajové podmínky pro výpočet ejektoru a byla provedena simulace, která byla následně vyhodnocena a analyzována. Na závěr byla provedena analýza chování ejektoru v nenávrhových stavech systému.cze
dc.description.abstractIn this thesis work, a detailed study is carried out on the operation of an integrated ejector in a refrigeration cycle. The study has been done using mechanical simulation program of computational fluid and aims to check the response of the different geometries of the ejector at final operating conditions. The primary attention was given to the ejector geometry which produces better performance, i.e., the geometry which minimizes the loss of pressure in the flow and maximizes the ratio between the secondary and primary mass flow rate. After the ejector geometry which produces optimum performance is found, the optimum geometry is studied in off-design operating conditions to check if there is any reduction in the performance of the optimum ejector geometry. Throughout the project work, all the necessary steps are taken to configure and solve the problem by using CFD simulation program. It is established as a starting point by setting up the geometry followed by meshing process and mesh quality study. In the preprocessing, the attention is given to the definition of the boundary conditions of the problem. The problem is initialized and the simulated by using the resolution strategy. The process is concluded with the post-processing phase and results of the analysis. The performance of optimum and non-optimum ejector geometries is studied in detail with the flow behavior inside the ejector.eng
dc.language.isoENG
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectejektor,CFD simulace,optimalizace ejektoru,chladící cykluscze
dc.subjectEjector nozzle,CFD simulation,Ejector optimization,cooling cycleeng
dc.titleStudie geometrických parametrů trysky pro použití v chladicím cyklu zařízení využívající zbytkové teplocze
dc.titleGeometric nozzle study for an ejection cycle used for waste heat recovery systemeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted2019-02-07
dc.contributor.refereeToman Rastislav
theses.degree.disciplineAdvanced Powertrainscze
theses.degree.grantorústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelcze
theses.degree.programmeMaster of Automotive Engineeringcze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam