Zobrazit minimální záznam

Development of the Composite Anti-Intrusion Plate and Impact Attenuator Modifications for Formula Student Vehicle



dc.contributor.advisorVašíček Michal
dc.contributor.authorLukeš David
dc.date.accessioned2019-02-20T10:56:46Z
dc.date.available2019-02-20T10:56:46Z
dc.date.issued2018-08-31
dc.identifierKOS-765083969805
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/80271
dc.description.abstractPrvní část této práce stručně informuje o soutěži Formula student a týmu CTU CarTech. Práce se dále zabývá rešerší pasivní bezpečnosti jak u konvenčních automobilů, tak i u vozů nejpokrokovějších, jimiž jsou Formule 1. Dalším bodem je shrnutí vlastností kompozitních materiálů s vysvětlením rozdílu mezi výztuží a matricí. Podrobněji je probrána výztuž v podobě aramidových vláken. Druhá část práce se zabývá již samostatným návrhem protiprůrazové přepážky. Ta je podrobena nejprve zatížením kvazistatickými zkouškami, kde je podrobněji popisován tříbodový ohyb. Následuje návrh nárazovým testem, kde se zprvu objasňují okrajové podmínky a poté přístup k samotným simulacím v programu PAM-Crash. Dále se práce zaměřuje na validaci materiálových vlastností aramidového kompozitu, který je následně použit v simulačních modelech. Další část práce se věnuje technologii zpracování uhlíkového kompozitu a samotné výrobě protiprůrazové přepážky s deformačním prvkem, kde je detailně popsáno, jakým způsobem byla přepážka testována. Závěr práce se zaobírá návrhem deformačního prvku s ohledem na výhodnější namáhání přepážky. Ta je poté dle podmínek dimenzována a navržena.cze
dc.description.abstractThe first part of this diploma thesis briefly informs about the Formula student and the CTU CarTech team. The thesis also deals with passive safety searches for both conventional cars and the most advanced cars such as Formula 1. Another point is a summary of properties of composite materials with an explanation of the difference between the reinforcement and the matrix. Aramid filament reinforcement is discussed in more detail. The second part of the thesis deals with a separate design of the anti-intrusion plate. This is first subjected to a quasi-static test load, where the three-point bend is described in more detail. This is followed by an impact test, where the boundary conditions are first explained and then access to the PAM-Crash simulations themselves. Further, the thesis focuses on the validation of material properties of the aramid composite, which is then used in simulation models. Next part of the thesis deals with the technology of carbon composite processing and the production of a anti-intrusion plate bar with a deformation element, where it is described in detail how the plate was tested. The conclusion of the thesis is concerned with the design of the deformation element with respect to the more advantageous stress of the partition. This is then dimensioned and designed according to the conditions.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectFormula Student,CTU CarTech,Deformační prvek,Protiprůrazová přepážka,PAM-CRASH,Náraz,Kompozit,Aramidcze
dc.subjectFormula Student,CTU CarTech,Impact Attenuator,Anti intrusion plate,PAM-CRASH,Crash,Composite,Aramideng
dc.titleVývoj kompozitní protiprůrazové přepážky a modifikace deformačního členu vozu Formula Studentcze
dc.titleDevelopment of the Composite Anti-Intrusion Plate and Impact Attenuator Modifications for Formula Student Vehicleeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted2018-09-05
dc.contributor.refereeŘada Michal
theses.degree.disciplineDopravní, letadlová a transportní technikacze
theses.degree.grantorústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelcze
theses.degree.programmeStrojní inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu







Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam