Zobrazit minimální záznam

Fatigue analysis of a combustion engine block



dc.contributor.advisorNesládek Martin
dc.contributor.authorLoshkarev Kirill
dc.date.accessioned2019-02-20T10:56:35Z
dc.date.available2019-02-20T10:56:35Z
dc.date.issued2019-02-01
dc.identifierKOS-763706669705
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/80262
dc.description.abstractPráce se zabývá únavovou analýzou bloku spalovacího motoru. Nejprve je provedena krátká rešerše únavy materiálu se zaměřením na predikci životnosti, hlavně pak na multiaxiální přístupy. Pak bude čtenář seznámen s únavovými post-procesory FE-safe a FEMFAT během řešení jednoduchého ukázkového příkladu. Následně je proveden výpočet modelu spalovacího motoru pomocí metody konečných prvků v programu Abaqus a jeho rozbor s identifikací kritických míst z hlediska únavy. Dalším krokem je tvorba submodelu, který tato kritická místa obsahuje. Nakonec je provedena únavová analýza submodelu v FEMFAT a FE-safe a diskuse jejích výsledků.cze
dc.description.abstractThe work deals with fatigue analysis of a combustion engine block. First of all, a short research of material fatigue with focus on lifetime prediction (especially using multiaxial approaches) is provided. Then a brief overview of fatigue post-processors FE-safe and FEMFAT follows where its functionality is described on an easy sample problem. Afterwards, Finite Element Analysis of an engine block is conducted in Abaqus software and its critical places are identified with respect to fatigue. The next step is creation of a submodel which contains these critical places. Finally, fatigue analysis of the submodel is carried out in FEMFAT and FE-safe and the conclusions are drawn.eng
dc.language.isoENG
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectmultiaxiální únava,metoda konečných prvků,únavový post-procesor,Abaqus,FE-safe,FEMFATcze
dc.subjectmultiaxial fatigue,finite element method,fatigue post-processor,Abaqus,FE-safe,FEMFATeng
dc.titleÚnavová analýza bloku spalovacího motorucze
dc.titleFatigue analysis of a combustion engine blockeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted2019-02-06
dc.contributor.refereeBárta Jiří
theses.degree.disciplineAplikovaná mechanikacze
theses.degree.grantorústav mechaniky, biomechaniky a mechatronikycze
theses.degree.programmeStrojní inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam