ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
  • Bakalářské práce - 12120
  • View Item
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
  • Bakalářské práce - 12120
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Optimalizace dvoudobého motocyklového motoru

Motorcycle two-stroke engine optimization

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Rudolf Jan
Supervisor
Brynych Pavel
Opponent
Bolehovský Ondřej
Field of study
bez oboru
Study program
Teoretický základ strojního inženýrství
Institutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
Defended
2018-09-12
Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato práce se zabývá návrhem dvoutaktního motocyklového spalovacího motoru o zdvihovém objemu 250 cm3. Motor vychází z návrhu pana Ing. Králíka, který upravuje konvenční dmychadlo dvoutaktního motoru. Cílem práce bylo seznámení se s problematikou dvoutaktních motorů a návrh vhodného 1D modelu motoru. Na modelu byla následně optimalizována základní geometrie, sací a výfukové potrubí a objem dmychadla. Zjištěné parametry budou následně použity pro 3D model motoru, na kterém budou ověřeny všechny použité předpoklady.
 
This bachelor thesis deals with the design of a motorcycle two-stroke engine with a cylinder capacity 250 ccm. The engine is based on Ing. Kralik's design which changes the conventional blower of the two-stroke engine. The aim of this thesis is to find out the issues of the two-stroke engine and to design a 1D model. The model was optimized in the terms of the basic geometry, the intake and the exhaust pipes and the capacity of the blower. The detected parameters will be used for the 3D model of the engine which will be used for the verification of my assumptions.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/80230
View/Open
PLNY_TEXT (3.607Mb)
PRILOHA (390.8Kb)
PRILOHA (293.9Kb)
PRILOHA (397.2Kb)
PRILOHA (346.2Kb)
PRILOHA (1.619Mb)
PRILOHA (1.569Mb)
POSUDEK (480.0Kb)
POSUDEK (846.0Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 12120 [212]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV