Zobrazit minimální záznam

The Problematics of Incorporating the Education of the OČMU Topic at Elementary Schools from the Point of View of Pedagogues



dc.contributor.advisorMildorf René
dc.contributor.authorKučerová Lucie
dc.date.accessioned2019-02-20T10:54:15Z
dc.date.available2019-02-20T10:54:15Z
dc.date.issued2018-06-07
dc.identifierKOS-695600179405
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/80152
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá popisem dřívější branné výchovy a aktuálním začleněním tématu Ochrana člověka za mimořádných událostí do vzdělávacích programů základních škol. Cílem bakalářské práce je zjistit aktuální rozložení výuky Ochrany člověka za mimořádných událostí na vybraných dvanácti základních školách v okresu Kladno a dále pomocí jakých různorodých metod je výuka koncipována. V teoretické části je popsán vznik branné výchovy od 19. století až po její ukončení, pozornost je také zaměřena na tehdejší začlenění branné do výchovy na základních školách. Dále je v teoretické části popsáno doporučení na rozložení problematiky do vzdělávacích programů vypracované Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy a jsou zpracovány jednotlivé výukové programy pro tuto problematiku. V praktické části je provedena analýza pomocí polostandardizovaného rozhovoru s pedagogy, který se skládá z devíti otázek. Rozhovor je zaměřen nejen na aktuální začlenění problematiky Ochrany člověka za mimořádných událostí na vybraných školách v okresu Kladno, ale také na formu výuky a připravenost škol na rozšíření výuky daného tématu. Na závěr je provedena subjektivní analýza statistického zhodnocení zjištěných informací. V diskuzi je provedena komparace dosažených výsledků s výsledky zprávy meziresortní skupiny, která se zabývá rozsahem výuky dané problematiky na základních školách. Dále je provedeno porovnání dosažených výsledků s výsledky dvou bakalářských prací, které se taktéž zabývají podobným tématem.cze
dc.description.abstractThis bachelor thesis tackles the history of the civil defence education and how it used to be taught in schools and also describes how the civil protection during emergency situations is nowadays included in the educational program of primary schools. The goal is to find out what the current way of teaching the civil protection during emergencies at selected twelve schools from the Kladno district and also which methods are used and how is the subject constructed. In the theoretical part is described the origin of civil defence education in the nineteenth century as well as its downfall. Aiming on how it used to be included in the school system at the time. Then it focuses on how the ministry of education recommends that the goal should be implemented into various education programs and how are they constructed. Nine basic questions interviewed with pedagogues are analysed in the practical part of my thesis. The interview focuses on current inclusion of civil protection during emergency situations in the selected schools in the Kladno district, and whether are the schools even ready for this kind of education expansion. As an outcome a statistical evaluation based on harvested information is carried out. In the discussion the reached results are compared with the report of interdepartmental group which is devoted to the problematic. In the end the comparison between two other bachelor theses, that tackle similar problematic is carried out.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectBranná výchova,základní škola,ochrana člověka za mimořádných událostí,výuka na základních školách,rámcový vzdělávací programcze
dc.subjectCivil defence education,primary school,civil protection during emergency situation,education system,framework educational programeng
dc.titleProblematika zařazení tématu OČMU do výuky na základních školách z pohledu pedagogických pracovníkůcze
dc.titleThe Problematics of Incorporating the Education of the OČMU Topic at Elementary Schools from the Point of View of Pedagogueseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.date.accepted2018-06-07
dc.contributor.refereeDonevová Monika
theses.degree.disciplinePlánování a řízení krizových situacícze
theses.degree.grantorkatedra zdravotnických oborů a ochrany obyvatelstvacze
theses.degree.programmeOchrana obyvatelstvacze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam