Problematika zařazení tématu OČMU do výuky na základních školách z pohledu pedagogických pracovníků
The Problematics of Incorporating the Education of the OČMU Topic at Elementary Schools from the Point of View of Pedagogues
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Kučerová Lucie
Vedoucí práce
Mildorf René
Oponent práce
Donevová Monika
Studijní obor
Plánování a řízení krizových situacíStudijní program
Ochrana obyvatelstvaInstituce přidělující hodnost
katedra zdravotnických oborů a ochrany obyvatelstvaObhájeno
2018-06-07Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá popisem dřívější branné výchovy a aktuálním začleněním tématu Ochrana člověka za mimořádných událostí do vzdělávacích programů základních škol. Cílem bakalářské práce je zjistit aktuální rozložení výuky Ochrany člověka za mimořádných událostí na vybraných dvanácti základních školách v okresu Kladno a dále pomocí jakých různorodých metod je výuka koncipována. V teoretické části je popsán vznik branné výchovy od 19. století až po její ukončení, pozornost je také zaměřena na tehdejší začlenění branné do výchovy na základních školách. Dále je v teoretické části popsáno doporučení na rozložení problematiky do vzdělávacích programů vypracované Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy a jsou zpracovány jednotlivé výukové programy pro tuto problematiku. V praktické části je provedena analýza pomocí polostandardizovaného rozhovoru s pedagogy, který se skládá z devíti otázek. Rozhovor je zaměřen nejen na aktuální začlenění problematiky Ochrany člověka za mimořádných událostí na vybraných školách v okresu Kladno, ale také na formu výuky a připravenost škol na rozšíření výuky daného tématu. Na závěr je provedena subjektivní analýza statistického zhodnocení zjištěných informací. V diskuzi je provedena komparace dosažených výsledků s výsledky zprávy meziresortní skupiny, která se zabývá rozsahem výuky dané problematiky na základních školách. Dále je provedeno porovnání dosažených výsledků s výsledky dvou bakalářských prací, které se taktéž zabývají podobným tématem. This bachelor thesis tackles the history of the civil defence education and how it used to be taught in schools and also describes how the civil protection during emergency situations is nowadays included in the educational program of primary schools. The goal is to find out what the current way of teaching the civil protection during emergencies at selected twelve schools from the Kladno district and also which methods are used and how is the subject constructed. In the theoretical part is described the origin of civil defence education in the nineteenth century as well as its downfall. Aiming on how it used to be included in the school system at the time. Then it focuses on how the ministry of education recommends that the goal should be implemented into various education programs and how are they constructed. Nine basic questions interviewed with pedagogues are analysed in the practical part of my thesis. The interview focuses on current inclusion of civil protection during emergency situations in the selected schools in the Kladno district, and whether are the schools even ready for this kind of education expansion. As an outcome a statistical evaluation based on harvested information is carried out. In the discussion the reached results are compared with the report of interdepartmental group which is devoted to the problematic. In the end the comparison between two other bachelor theses, that tackle similar problematic is carried out.
Kolekce
- Bakalářské práce - 17111 [298]