Vliv únavy pilota na přesnost pilotáže
Impact of Pilot's Tiredness on Piloting Precision
dc.contributor.advisor | Socha Vladimír | |
dc.contributor.author | Zibner Lukáš | |
dc.date.accessioned | 2019-02-20T10:51:23Z | |
dc.date.available | 2019-02-20T10:51:23Z | |
dc.date.issued | 2018-09-12 | |
dc.identifier | KOS-695599885505 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/80008 | |
dc.description.abstract | Únava pilota je jedním z klíčových faktorů, které mohou nepříznivě ovlivňovat bezpečnost letu. Proto se výzkumné aktivity v rámci lidského činitele kromě jiného orientují právě na exaktní zhodnocení vlivu únavy na pilotáž a faktory s tím spojené. Cílem předkládané bakalářské práce je na základě výše uvedeného určit vliv únavy pilota na přesnost pilotáže na základě experimentálního měření. V rámci něj absolvovalo 8 subjektů účastnících se experimentu 24hodinovou analýzu skládající se z mnoha letů na letovém simulátoru umístěném na Ústavu letecké dopravy, Fakulty dopravní, Českého vysokého učení technického v Praze. Lety měly uniformní charakter tak, aby byly výkony pilotů v čase vzájemně porovnatelné. V tomto kontextu byla hodnocená přesnost pilotáže v jednotlivých letech. Výsledky ukazují, že správnost i přesnost pilotáže má trend a výkonnost jedince se mění v závislosti na čase. Na základě prezentovaných výsledků je možné tvrdit, že únava a zvyšující se čas bdělosti mají na přesnost pilotáže vliv. | cze |
dc.description.abstract | Pilot's tiredness is one of key factors which can negatively influence flight safety. Due to that, research activities, besides other things, focus on precise evaluation of its influence on piloting and factors related to that. The goal of the thesis is to determine the influence of pilot's tiredness on piloting precision based on experimental measurement. Within the measurement, 8 subjects took part in 24 hours experiment consisting of several flights on a flight simulator located at the Department of Air Transport, Faculty of Transportation Sciences, Czech Technical University in Prague. The flights were of uniform character so that the pilot performance was mutually comparable in time. Within the context, piloting precision was evaluated during individual flights. The results indicate that piloting accuracy and precision exhibit a trend and individual performance is variable in time. Based on the presented results it is possible to claim that tiredness and increased time periods of vigilance have influence on the piloting precision. | eng |
dc.language.iso | CZE | |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | letový simulátor,lidský faktor,přesnost pilotáže,spánek,únava | cze |
dc.subject | Human Factor,Piloting Precision,Sleep,Tiredness,Flight Simulator | eng |
dc.title | Vliv únavy pilota na přesnost pilotáže | cze |
dc.title | Impact of Pilot's Tiredness on Piloting Precision | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.date.accepted | 2018-09-17 | |
dc.contributor.referee | Hanák Peter | |
theses.degree.discipline | Profesionální pilot | cze |
theses.degree.grantor | ústav letecké dopravy | cze |
theses.degree.programme | Technika a technologie v dopravě a spojích | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 16121 [683]