Zobrazit minimální záznam

Evaluation of Reaction Time as Indicator of Pilot's Tiredness



dc.contributor.advisorHanáková Lenka
dc.contributor.authorKolman Petr
dc.date.accessioned2019-02-20T10:51:11Z
dc.date.available2019-02-20T10:51:11Z
dc.date.issued2018-09-12
dc.identifierKOS-695599884205
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/79998
dc.description.abstractPředmětem této bakalářské práce je výzkum vlivu únavy reakční doby u člena posádky. Reakční čas je jeden z důležitých prvků, který ovlivňuje rozhodování v povolaní pilota. Při prodloužení reakčního času může dojít k chybám, které můžou dále vést k nebezpečným incidentům. Jedním z faktorů, které ovlivňuji reakční čas je únava, kterou se zabývá mnoho studií, ale ne v rozmezí 24 hodin. Právě proto je zde popsán experiment, který vyhodnocuje reakční čas v závislosti na únavě. Experiment probíhal po dobu 24 hodin a měřil se na počítači, pomocí vyhotovených programů na určených k měření reakčního času. Data z testů byla vyhodnocena pomocí testu Kruskal-Wallis a následné post-hoc analýzy Dunn-Sidak. Výsledky testů ukazují, že použité metody byly správně zvolené a reakční čas je v jisté míře únavou ovlivněn.cze
dc.description.abstractThe aim of presented Bachelor thesis is to verify the influence of fatigue on pilots´ reaction time. In general, reaction time is one of the most important elements influencing decision-making in many fields as well as in professional pilot profession. Increase of reaction time may lead to errors, which could lead to dangerous situations. One of the factors that could affect the reaction time is fatigue. According to current state of the art analysis, there are many studies dealing with fatigue problemacy in various fields, but not within 24 hours continuous measurements of professional pilots. That is why, the experiment to evaluate the reaction time during 24 hours workload was conduct and described in this study. Measurements were done by designed software environments situated for reaction time measuring. Collected datasets were evaluated by Kruskal-Wallis test and subsequent Dunn-Sidak post-hoc analysis. The results show that used methods were correctly chosen and the reaction time could be generally affected by a fatigue.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectLidský činitel,Reakční čas,Spánek,Únava,Výkonnostcze
dc.subjectHuman factors,Reaction time,Sleep,Fatigue,Performanceeng
dc.titleHodnocení reakčního času jako ukazatele únavy pilotacze
dc.titleEvaluation of Reaction Time as Indicator of Pilot's Tirednesseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.date.accepted2018-09-17
dc.contributor.refereeHanák Peter
theses.degree.disciplineProfesionální pilotcze
theses.degree.grantorústav letecké dopravycze
theses.degree.programmeTechnika a technologie v dopravě a spojíchcze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam