ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav letadlové techniky
  • Bakalářské práce - 12122
  • View Item
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta strojní
  • ústav letadlové techniky
  • Bakalářské práce - 12122
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Charakteristiky letounu kategorie CS-23 s asymetrickým tahem

Characteristics of CS-23 Category Aircraft with Asymmetric Thrust

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Hladíková Libuše
Supervisor
Klesa Jan
Opponent
Pátek Zdeněk
Field of study
bez oboru
Study program
Teoretický základ strojního inženýrství
Institutions assigning rank
ústav letadlové techniky
Defended
2018-09-11
Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato bakalářská práce je zaměřena na výpočet letových výkonů letounu s nesymetrickými pohonnými jednotkami a na určení provozního omezení letounu způsobeného rozdílným tahem pohonných jednotek. Létající laboratoří pro letovou zkoušku je letoun Beechcraft King Air 350. Jde o letoun se dvěma turbovrtulovými motory, kde je jedna pohonná jednotka nahrazena výkonnější experimentální pohonnou jednotkou. Pro výpočet původní pohonné jednotky P&W PT-6A-60A se využívá teorie ideálního propulzoru. Výpočet experimentální pohonné jednotky byl proveden v závislosti na matematickém modelu odpovídající výkonové třídě motoru GE Catalyst.
 
This bachelor thesis is focused on computing performance of an aircraft with asymmetrical powerplants and on determining operational limitations of the aircraft caused by different thrust of both engines. The flying laboratory for the flight test is Beechcraft King Air 350. It is a twin Turboprop aircraft, on which one engine has been swapped with a more powerful experimental powerplant. The theory of the ideal propulsor was used to determine thrust and effectivity of the original powerplant, the P&W PT-6A-60A. Calculations of the experimental powerplant were based on a mathematical model matching the performance class of GE Catalyst.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/79942
View/Open
PLNY_TEXT (2.856Mb)
POSUDEK (100.3Kb)
POSUDEK (393.0Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 12122 [88]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV