Show simple item record

Solving the eikonal equation on GPU

dc.contributor.advisorOberhuber Tomáš
dc.contributor.authorFencl Matouš
dc.date.accessioned2019-02-20T10:49:32Z
dc.date.available2019-02-20T10:49:32Z
dc.date.issued2018-09-01
dc.identifierKOS-695599845305
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/79910
dc.description.abstractCílem této práce je výpočet orientované funkce vzdálenosti (signed distance function, SDF). Tuto funkci lze získat řešením tzv. eikonální rovnice. 3ako numerická metoda pro přibližné řešení této rovnice byla zvolena Fast Sweeping Method. Numerická metoda je odvozena pro regulární numerické sítě s různými prostorovými kroky. 3ejí implementace je provedena pomocí knihovny TNL a zároveň se výsledný algoritmus stává součástí této knihovny. Implementace je provedena pomocí jazyka C++ na CPU a pomocí nVidia CUDA na GPU. V textu jsou prezentovány experimentální řády konvergence (EOC) a časy výpočtů včetně urychlení na GPU. Na konci této práce je ukázáno reálné využití zvolené metody pro simulaci šíření požáru.cze
dc.description.abstractThe aim of this work si to calculate signed distant function of a given hyperplane. This function can be gained by solving of eikonal equation. Fast Sweeping Method is a chosen numerical method used to solve aproximately this equation. This numerical method is derived for regular numerical meshes with diÉerent space steps. Its implementation is accomplished using TNL library. Final algorithm is a part of this library. The implementation is attained via C++ programming language on CPU and via nVidia CUDA toolkit on GPU. Acquired results are presented in a form of ťigures, tables of experimental orders of convergence (EOC) and computation times. At the end of this work, the real application of Fast Sweeping Method is demonstrated on wildfire simulation.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html.eng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html.cze
dc.subjectorientovaná vzdálenostní funkce,TNL,nVidia,nVidia CUDA,GPU,Fast Sweeping Metoda,paralelizace,lesní požárcze
dc.subjectsigned distance function,TNL,nVidia,nVidia CUDA,GPU,Fast Sweeping Method,parallelization,wildfireeng
dc.titleŘešení eikonální rovnice na GPUcze
dc.titleSolving the eikonal equation on GPUeng
dc.typeBAKALÁŘSKÁ PRÁCEcze
dc.typeBACHELOR THESISeng
dc.date.accepted2018-09-06
dc.contributor.refereeKolář Miroslav
theses.degree.disciplineMatematické inženýrstvícze
theses.degree.grantorkatedra matematikycze
theses.degree.programmeAplikace přírodních vědcze


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record