Základní návrh rozměrů UAV s vlastnostmi VTOL
The Basic Design of VTOL UAV
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Frantál František
Vedoucí práce
Nožička Jiří
Oponent práce
Prokop Petr
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav mechaniky tekutin a termodynamikyObhájeno
2018-09-11Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
V této práci byl zkoumán a navržen vhodný koncept bezpilotního létajícího prostředku se schopnostmi vertikálního vzletu a přistání v podobě dvoumotorového šípového samokřídla, letounu, který nemá trup ani ocasní plochy. Celý koncept byl navrhován pro účel krátkých experimentálních letů, během kterých by bylo možné získávat data o letových vlastnostech samokřídla. Byl vypracován aerodynamický a pevnostní návrh zvoleného konceptu s ohledem na požadovanou minimální letovou hmotnost a maximální užitečné zatížení. Dále byla navržena pohonná jednotka s bateriemi včetně jejich uložení v samokřídle a byla určena minimální letová výdrž. Nakonec byla vytvořena výkresová dokumentace sestavy s kusovníkem, podle které by bylo možné v budoucnu bezpilotní létající prostředek postavit. This bachelor's work is focussed on the basic design of UAV-VTOL. UAV-VTOL is in the form of flying swept wing with two tilt rotors. It was designed in the manner of short experimental flights while the aerodynamic data could be measured. Aerodynamic design was projected and then the stress analysis of UAV-VTOL construction was worked out. Construction was designed in order to been as lightweight as possible because of the need of useful weight. The next step was projecting of the propulsion unit with batteries and their storage in the flying wing. After that the endurance of flight was calculated. In the end the drawing documentation of UAV-VTOL was created and according to that it could be constructed.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12112 [109]