Rozhodování v ultimátní hře pod vlivem emocí
Affective Decision-Making in Ultimatum Game
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Černecka Anastasija
Vedoucí práce
Guy Tatiana Valentine
Oponent práce
Homolová Jitka
Studijní obor
Matematické inženýrstvíStudijní program
Aplikace přírodních vědInstituce přidělující hodnost
katedra matematikyObhájeno
2018-09-04Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Práce se zaměřuje na normativní rozhodování v ultimátní hře s přihlédnutím k vlivu emocí. Jeden z hráčů je modelován prostřednictvím Markovského rozhodovacího procesu. Navržená funkce zisku se skládá ze dvou členů: ekonomického a emočního. První člen znázorňuje čistý peněžní zisk hráče, druhý znázorňuje jeho emoční stav. Navržený model je testován na simulovaných experimentech. K tomuto účelu jsou navrženy dva modely protihráčů. Výsledky simulací částečně potvrzují některá psychologická pozorování. The project focuses on normative decision-making in the Ultimatum Game (UG) that considers influence of emotions. One of the players (so-called responder) is modelled via Markov decision process. The introduced reward function is a weighted combination of two components: economic and emotional one. The former reflects pure monetary profit while the second one reflects emotional state of the responder. The proposed model is tested on simulated data. For this objective two models of co-players are developed. The simulation results obtained partially confirm observations realised by psychologists.
Kolekce
- Bakalářské práce - 14101 [278]