Zobrazit minimální záznam

Torque Vectoring Predictive Control for Electric Vehicles



dc.contributor.advisorNečas Martin
dc.contributor.authorTůma Jiří
dc.date.accessioned2018-06-26T08:59:10Z
dc.date.available2018-06-26T08:59:10Z
dc.date.issued2018-06-24
dc.identifierKOS-765083976905
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/77923
dc.description.abstractElektromobilita a digitalizace mají obrovský potenciál a budou psát automobilovou budoucnost. Bude implementováno stále více sofistikovaných algoritmů zohledňujících bezpečnost, efektivitu, udržitelnost a zvyšující se požadavky dopravy. V této práci je prezentován algoritmus vektorování točivých momentů navržený zvláště pro elektrická vozidla s nezávisle říditelným pohonem všech kol, vycházející ze zjednodušeného dynamického modelu vozidla a využívající strategie prediktivního řízení. Práce představuje sestavení dynamického modelu, jeho vhodnou úpravu pro syntézu řízení a řídicí algoritmus spolu s vlastní realizací v prostředí Simulink. Provedené simulace byly úspěšně zakončeny výsledným váhově optimálním rozložením jednotlivých hnacích točivých momentů.cze
dc.description.abstractThe electric mobility and digitalisation have an immense potential and will write the automotive future. More and more sophisticated algorithms considering and handling safety, efficiency, sustainability and increasing transport demands will be implemented. The torque vectoring algorithm designed especially for electric vehicles with independently controlled all-wheel drive is presented within this thesis while considering a simplified planar vehicle dynamic model and utilizing model predictive control strategies. The thesis introduces construction of the dynamic model, its appropriate trimming for control synthesis and the control algorithm along with implementation in the environment Simulink. The performed simulations resulted successfully in weighted optimal distribution of the individual wheel torques being applied to the vehicle electric motors.eng
dc.language.isoENG
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectvektorování točivých momentů,prediktivní řízení,dynamika vozidel,elektromobilita,simulacecze
dc.subjectTorque Vectoring,Predictive Control,Vehicle dynamics,Electromobility,Simulationeng
dc.titlePrediktivní řízení točivých momentů pro elektrická vozidlacze
dc.titleTorque Vectoring Predictive Control for Electric Vehicleseng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted
dc.contributor.refereePelikán Jan
theses.degree.disciplineMechatronikacze
theses.degree.grantorústav mechaniky, biomechaniky a mechatronikycze
theses.degree.programmeStrojní inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam