Prediktivní řízení točivých momentů pro elektrická vozidla
Torque Vectoring Predictive Control for Electric Vehicles
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Tůma Jiří
Supervisor
Nečas Martin
Opponent
Pelikán Jan
Field of study
MechatronikaStudy program
Strojní inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav mechaniky, biomechaniky a mechatronikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Elektromobilita a digitalizace mají obrovský potenciál a budou psát automobilovou budoucnost. Bude implementováno stále více sofistikovaných algoritmů zohledňujících bezpečnost, efektivitu, udržitelnost a zvyšující se požadavky dopravy. V této práci je prezentován algoritmus vektorování točivých momentů navržený zvláště pro elektrická vozidla s nezávisle říditelným pohonem všech kol, vycházející ze zjednodušeného dynamického modelu vozidla a využívající strategie prediktivního řízení. Práce představuje sestavení dynamického modelu, jeho vhodnou úpravu pro syntézu řízení a řídicí algoritmus spolu s vlastní realizací v prostředí Simulink. Provedené simulace byly úspěšně zakončeny výsledným váhově optimálním rozložením jednotlivých hnacích točivých momentů. The electric mobility and digitalisation have an immense potential and will write the automotive future. More and more sophisticated algorithms considering and handling safety, efficiency, sustainability and increasing transport demands will be implemented. The torque vectoring algorithm designed especially for electric vehicles with independently controlled all-wheel drive is presented within this thesis while considering a simplified planar vehicle dynamic model and utilizing model predictive control strategies. The thesis introduces construction of the dynamic model, its appropriate trimming for control synthesis and the control algorithm along with implementation in the environment Simulink. The performed simulations resulted successfully in weighted optimal distribution of the individual wheel torques being applied to the vehicle electric motors.
Collections
- Diplomové práce - 12105 [212]