Zobrazit minimální záznam

Control of a helicopter model with a suspended load



dc.contributor.advisorBušek Jaroslav
dc.contributor.authorČech Matěj
dc.date.accessioned2018-06-20T05:19:29Z
dc.date.available2018-06-20T05:19:29Z
dc.date.issued2018-06-20
dc.identifierKOS-763706662205
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/77325
dc.description.abstractTato práce se zaměřuje na popis dynamiky soustavy více těles, která je popsána na úloze vrtulníku se zavěšeným břemenem. Zkoumány jsou metody popisu dynamických soustav pomocí pohybových rovnic, ze kterých je vytvořena soustava nelineárních diferenciálních rovnic. Ta je pak pomocí linearizace převedena na lineární soustavu a stavový popis. Dále se popisuje vliv akčních zásahů na rozkývání závěsného břemene a metody, které tomuto nežádoucímu jevu mohou předejít. S tím souvisí rozvazbení komplexních soustav na systémy s kmitavými a nekmitavými módy, díky kterému lze parametrizovat tvarovač signálu. Řízení pomocí tvarovačů signálu, které jsou naladěny podle dynamiky soustavy a mají zajistit vykompenzování kmitavých módů soustavy pomocí vhodně umístěných nul. Tím nedojde k rozkývání zavěšeného břemene vlivem akčních zásahů.cze
dc.description.abstractThis thesis focuses on multibody dynamics of systems, which is illustrated on a model of helicopter with suspended load. Various methods of dynamic systems description are analysed, using motion equations, from which are nonlinear differential equations obtained. These are then linearized, so the system can be described with linear differential equations, which are more suitable for further use. Next topic is analysis of vibration of suspended load, which is caused by action inferences, and means how to prevent it, specifically with use of a signal shaper. For use of the shaper it's necessary to decouple the system to flexible and rigid part. Only then can be shaper tuned to cancel vibrations of the load.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectVrtulník,tvarovače signálu,dynamika více těles,rozvazbení,zavěšené břemenVrtulník,zavěšené břemenocze
dc.subjectHelicopter,signal shaping,multibody dynamics,decoupling,suspended loaHelicopter,suspended loadeng
dc.titleŘízení modelu vrtulníku se zavěšeným břemenemcze
dc.titleControl of a helicopter model with a suspended loadeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted
dc.contributor.refereeAnderle Milan
theses.degree.disciplinePřístrojová a řídicí technikacze
theses.degree.grantorústav přístrojové a řídící technikycze
theses.degree.programmeStrojní inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam