Zobrazit minimální záznam

Navigation of Visually Impaired People in Urban Areas with Environment Transitions and Use of Public Transportation



dc.contributor.advisorBalata Jan
dc.contributor.authorBerka Jakub
dc.date.accessioned2018-06-19T22:04:01Z
dc.date.available2018-06-19T22:04:01Z
dc.date.issued2018-06-19
dc.identifierKOS-773337365005
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/77069
dc.description.abstractTato práce se zaměřuje na problematiku navigace osob se zrakovým postižením v městském prostředí. Hlavním cílem této práce je umožnit bezproblémové propojení vnitřní a venkovní navigace včetně využití veřejné dopravy. Je představen soubor navigačních instrukcí určených pro navigační systémy založené na chodníkové síti zaměřených především na přechody mezi prostředími a využití veřejné dopravy. Za tímto účelem byly provedeny dva experimenty se zrakově postiženými a naši metodu jsme vyhodnotili na low-fidelity prototypech. Dále jsme zkoumali využití Bluetooth majáků jako synchronizaci na rozhodovacích bodech trasy, za účelem překonání možné ztráty orientace a umožnení zotavení se z chyb během navigace. Pro vyhodnocení navrhovaného řešení byl vytvořen high-fidelity prototyp navigační aplikace, který byl následně kvalitativně otestován s uživateli. Výsledky experimentů s uživateli jsou doporučení pro budoucí vývoj navigačního systému pro zrakově postižené.cze
dc.description.abstractThis thesis focuses on the problem of navigation of visually impaired people in urban areas. The main objective of this thesis is to enable seamless connection of indoor and outdoor navigation including the usage of the public transportation. Set of navigation instructions designed for sidewalk-based navigation systems focused mainly on environment transitions and use of public transport is presented. To that purpose we conducted two experiments with visually impaired people and evaluated our method on low-fidelity prototypes. Furthermore, we investigated the use of Bluetooth beacons as synchronization at route decision points, to overcome the possible lose of orientation and to provide error recovery for the users. To evaluate proposed solution, the high-fidelity prototype of navigation application was created for another qualitative study with visually impaired people. The outcome of the user experiments are the recommendations for the future design of the navigation system for visually impaired.eng
dc.language.isoENG
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectNavigace,Navidomí,Městské prostředí,Hromadná dopravacze
dc.subjectNavigation,Visually Impaired,Public Transport,Urban Areaseng
dc.titleNavigace nevidomých osob v městské zástavbě s využitím hromadné dopravycze
dc.titleNavigation of Visually Impaired People in Urban Areas with Environment Transitions and Use of Public Transportationeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted
dc.contributor.refereeVystrčil Jan
theses.degree.disciplineInterakce člověka s počítačemcze
theses.degree.grantorkatedra počítačové grafiky a interakcecze
theses.degree.programmeOtevřená informatikacze


Soubory tohoto záznamu






Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam