Optimalizace křivek svítivosti svítidel pro venkovní komunikace
Optimisation of luminous intensity curves of luminaires for road
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Močička Jakub
Vedoucí práce
Žák Petr
Oponent práce
Staša Michal
Studijní obor
ElektroenergetikaStudijní program
Elektrotechnika, energetika a managementInstituce přidělující hodnost
katedra elektroenergetikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se zabývá optimalizací křivek svítivosti svítidel pro osvětlení venkovní komunikace. V práci jsou shrnuty základní požadavky na osvětlení venkovní komunikace dle normy ČSN EN 13201 částí 2 a 3. Kromě požadavků udaných normou je v diplomové práci představen teoretický základ k výpočtu hodnot fotometrických veličin. Dále je představena konfigurace, pro kterou je provedena optimalizace. Stejně tak i algoritmus použitý k výpočtu hodnot svítivosti pro dané C-roviny a úhly. Na závěr jsou představeny grafické výsledky obdržené z optimalizace prováděné v softwaru Wolfram Mathematica a kontrola vypočítaných hodnot pro námi zvolenou konfiguraci v softwaru Dialux. This diploma thesis is focused on optimalization of luminous intensity curves for road lighting. In thesis are summarized basic demands on road lighting according to technical norm ČSN EN 13201 part 2 and 3. Besides that thesis presents theoretical background for lighting calculations. Next part introduces road configuration used in calculations and algorithm for calculating luminous intensity for given C-planes and angles. Last part is focused on presenting graphical results obtained via Wolfram Mathematica software as well as graphical verification of calculated luminous intensities for given configuration in Dialux software.
Kolekce
- Diplomové práce - 13115 [389]