Nestabilní pozemní vozidla a systémy pro jejich aktivní stabilizaci
Unstable ground vehicles and artificial stability systems
dc.contributor.advisor | Hromčík Martin | |
dc.contributor.author | Efremov Denis | |
dc.date.accessioned | 2018-06-19T22:03:04Z | |
dc.date.available | 2018-06-19T22:03:04Z | |
dc.date.issued | 2018-06-14 | |
dc.identifier | KOS-773337353905 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/77032 | |
dc.description.abstract | Cílem této diplomové práce je definovat pozemní vozidlo s nestabilní boční dynamikou pomocí názvosloví zavedeného Společností automobilových inženýrů, porovnat klady a zápory nestabilních aut, prodiskutovat možnosti jejich stabilizace pomocí systému aktivního řízení založeného na sledování reference na rychlost změny směru. Na konci této práce jsou porovnávány různé řídicí přístupy, jsou diskutovány algoritmy pro odhad skluzu a silová zpětná vazba na volant. | cze |
dc.description.abstract | This master thesis aims to define laterally unstable ground vehicle regarding the nomenclature introduced by Society of Automotive Engineers, lists pros & cons of making cars to be unstable, to discuss the possibilities of their stabilization by active steering system based on yaw rate tracking control architectures. At the end of this work, different control approaches are compared, slip estimation algorithms and force feedback are discussed. | eng |
dc.language.iso | ENG | |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | Nestabilní Pozemní Vozidlo,Umělé Stabilizační Systémy,Sledování Rychlosti Změny Směru,Přetáčivá Auta,Silová Zpětná Vazba,Odhad Bočního Skluzu,Odhad Skluzu Pneumatiky,Jednostopý Model,Pacejka Magic Formula,Steer-by-Wire | cze |
dc.subject | Laterally Unstable Ground Vehicle,Artificial Stabilization Systems,Yaw Rate Tracking,Oversteering Cars,Force Feedback,Side-Slip Estimation,Tire's Slip Estimation,Singel-Track Model,Pacejka Magic Formula,Steer-by-Wire | eng |
dc.title | Nestabilní pozemní vozidla a systémy pro jejich aktivní stabilizaci | cze |
dc.title | Unstable ground vehicles and artificial stability systems | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.type | master thesis | eng |
dc.date.accepted | ||
dc.contributor.referee | Mondek Martin | |
theses.degree.discipline | Systémy a řízení | cze |
theses.degree.grantor | katedra řídicí techniky | cze |
theses.degree.programme | Kybernetika a robotika | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Diplomové práce - 13135 [328]