Model řízení přenosu energie ze solárního panelu do soustavy spotřebičů solárního letadla
Model of Energy Management for Solar Aircraft Model
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Čurda Martin
Supervisor
Jirásek Lubor
Opponent
Náhlík Josef
Field of study
Aplikovaná elektronikaStudy program
Komunikace, multimédia a elektronikaInstitutions assigning rank
katedra mikroelektronikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cíl práce je navrhnout funkční přípravek, zařizující přenos energie z předložených solárních panelů, s hledáním bodu maximálního výkonu, realizovaný pomocí měniče typu SEPIC. Funkce měniče má být řízena z mikrokontroléru, který bude odečítat data z měřicích obvodů. Naměřená data budou odesílána z mikrokontroléru do řídicí jednotky. Teoretická část je zaměřena na jednotlivé funkční bloky a komponenty, ze kterých jsou tyto bloky realizovány. Část textu je věnována i teoretickému rozboru použitého DC/DC měniče. Praktická část se zabývá výpočty a popisem funkce přípravku. Dále jsou zde uvedeny naměřené hodnoty a diskuse problémů vzniklých při realizaci přípravku. The aim of the thesis is to design a functional prototype allowing the electric energy to be transferred from intended solar panels and to find out the maximum power point, which has been realized by a SEPIC convertor. The changer function is supposed to be controlled from a microcontroller that will be deducting data from measured circuits. All the measured data will be sent from the microcontroller to a control unit. Theoretical part of the thesis focuses on individually functioning blocks and components used for these blocks. Some part of the text also theoretically analyses a DC/DC convertor that has been used. Practical part of this paper deals with calculations and a description of the prototype functions. Also all measured values and a discussion of problems, which have occurred during the realization of the prototype, are stated there.
Collections
- Bakalářské práce - 13134 [212]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Porovnání výstižnosti modelů konstrukce z hlediska torzního namáhání
Author: Mareš Jakub; Supervisor: Foglar Marek; Opponent: Zíka Petr
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-01-08)Diplomová práce se zaměřuje na chování půdorysně zakřivených mostů, které jsou namáhány kroucením. V první části diplomové práce jsou shrnuty informace o analyzovaných reálných konstrukcích, obecném kroucení a obecné ... -
Pokročilý adaptivní tempomat s využitím protokolů ADASIS Horizon 2020
Author: Štěrba Jan; Supervisor: Rozhdestvenskiy Dmitry; Opponent: Švandrlík Michal
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-11-30)Předmětem práce je analýza současné nabídky na trhu ADAS systémů a představení nového protokolu ADASIS v2, včetně jeho specifikací a možných implementací. Cílem práce je s využitím získaných poznatků navrhnout nový systém ... -
Development of GT-Power Model of a Gasoline Engine with Low Pressure EGR Suitable for Model-Based Predictive Control of an Air Path
Author: Jaroš Jakub; Supervisor: Macek Jan; Opponent: Doleček Vít
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-02-03)To develop an engine complying emission limits, reduce fuel consumption and enhance engine power output is a car manufacture’s task of the last years. New emission limits make this task even more challenging and to fulfil ...