Zobrazit minimální záznam

Analysis of TCAS



dc.contributor.advisorSelecký Martin
dc.contributor.authorBerka Zdeněk
dc.date.accessioned2018-06-19T21:54:54Z
dc.date.available2018-06-19T21:54:54Z
dc.date.issued2018-06-12
dc.identifierKOS-695599567505
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/76705
dc.description.abstractPráce se soustředí na analýzu palubního protisrážkového systému TCAS. Popisuje implementaci parametrizovaného modelu reakcí pilota, TCAS mechanismu a metody použité k ověření funkčnosti protisrážkového systému. Dále je popsán parametrizovaný model pro střetnutí letadel v leteckém prostoru, který je použit pro generování scénářů pro testování funkčnosti protisrážkového systému. Nejdříve je systém otestován v jednoduché diskrétní simulaci použitím různorodých scénářů. Poté je protisrážková logika integrována do simulace leteckého provozu, která používá přesné BADA modely dynamiky letounů. Pro kontrolu letounu je zde integrován parametrizovaný model reakcí pilota, který umožňuje testovat různé typy zpoždění. Nekoordinované i TCAS-TCAS střety s jedním i více cizími letouny jsou odsimulovány k prozkoumání efektu parametrů zpoždění na schopnosti protisrážkového systému udržet separaci.cze
dc.description.abstractThis thesis focuses on analysing the collision avoidance system called TCAS. We implement the TCAS functionality and a parametrised model of the pilot response and introduce methods to verify its functionality. We introduce a parametrised model of aircraft encounters for the purpose of simulation. First, the collision avoidance logic functionality is tested and verified in a discrete simulation using various scenarios. Then, the collision avoidance system is integrated within an air traffic simulation using the precise BADA aircraft dynamics model and the parametrised pilot response model which allows the testing of various reaction delays. Both single and multiple-threat encounters and both uncoordinated and TCAS-TCAS encounters are simulated, and delay-related limitations of the collision avoidance system's functionality are estimated.eng
dc.language.isoENG
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectsimulace leteckých střetů,protisrážkový systém,model odezvy pilota,TCAScze
dc.subjectaircraft encounter simulation,collision avoidance,pilot response model,TCASeng
dc.titleAnalýza systému TCAScze
dc.titleAnalysis of TCASeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.date.accepted
dc.contributor.refereeHromčík Martin
theses.degree.disciplineSystémy a řízenícze
theses.degree.grantorkatedra řídicí technikycze
theses.degree.programmeKybernetika a robotikacze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam