Zobrazit minimální záznam

Conflict Detection and Resolution Among UAS and Manned Aircraft



dc.contributor.advisorRollo Milan
dc.contributor.authorČikelová Jana
dc.date.accessioned2018-06-07T10:24:59Z
dc.date.available2018-06-07T10:24:59Z
dc.date.issued2018-06-04
dc.identifierKOS-695600036805
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/76171
dc.description.abstractTato práce stručně shrnuje problematiku detekce a řešení konfliktů mezi UAS a pilotovanými letouny. Vzhledem k tomu, že potenciální využití UAS v různých oblastech se rozšiřuje, potřeba řešení tohoto problému roste. V první části se práce zabývá teoretickým zázemím a podmínkami, které v současné době platí pro pilotované letouny. Existuje předpoklad, že obdobné pravidla budou v budoucnu platit i pro UAS. Následně přináší možné návrhy, jak řešit problematiku detekce pilotovaných letounu pomocí kamery . Tyto návrhy jsou později testovány v různém prostředí a za různých podmínek prostřednictvím systému AGENTFLY. Systém AGENTFLY navržený na ČVUT řeší otázku integrace UAS do sdíleného vzdušného prostoru. Výsledky jednotlivých testu jsou shrnuty a vyhodnoceny na konci této práce.cze
dc.description.abstractThis thesis briefly summarizes problematics of conflict detection and resolution among UAS and manned aircraft. As potential usage of UAS in different areas is expanding, the need for solving this issue is growing. Firstly the thesis describes theoretical background and conditions which exist nowadays for manned aircraft and UAS will have to also fulfil them in the future. Later thesis brings possible suggestions, which are solving the issue of detection of manned aircraft with a camera. These designs are later tested on various scenarios using an AGENTFLY system, which is developed ar CTU for solving the question of integration of UAS into shared airspace. The results of tested scenarios are summarized and discussed at the end of this thesis.eng
dc.language.isoENG
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectUAS,detekovat a vyhnout se,odstranění kolize,předpověď dráhy,systém předcházení kolizímcze
dc.subjectUAS,detect and avoid,conflict resolution,path prediction,collision avoidance systemeng
dc.titleŘešení problematiky kolizních situací mezi UAS a pilotovanými letounycze
dc.titleConflict Detection and Resolution Among UAS and Manned Aircrafteng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.date.accepted
dc.contributor.refereeSpurný Vojtěch
theses.degree.disciplineRobotikacze
theses.degree.grantorkatedra kybernetikycze
theses.degree.programmeKybernetika a robotikacze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam