Zobrazit minimální záznam

The Teaching of First Aid in Life-threatening Conditions for Students of the Second Part of Elementary School



dc.contributor.advisorVajsarová Diana
dc.contributor.authorProuza Radek
dc.date.accessioned2018-03-12T17:56:44Z
dc.date.available2018-03-12T17:56:44Z
dc.date.issued2016-05-20
dc.identifierKOS-587864794405
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/75165
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá výukou první pomoci žáků druhého stupně základních škol zaměřenou na život ohrožující stavy. Cílem bakalářské práce je zhodnotit kvalitu výuky první pomoci na podkladě zmapování schopností žáků rozpoznat život ohrožující stavy a znalostí správných postupů první pomoci. Zjistit jaké mají zkušenosti s praktickým nácvikem těchto postupů a posoudit zájem respondentů o další vzdělávání v této oblasti. Teoretická část stručně popisuje současný stav výuky první pomoci na druhých stupních základních škol, obecné postupy při první pomoci a vybrané život ohrožující stavy včetně doporučených postupů. Součástí bakalářské práce je průzkumné šetření vztahující se k výše zmíněnému cíli práce. K získání potřebných dat byl zvolen kvantitativní průzkum metodou nestandardizovaného, anonymního dotazníku. Dotazníkového šetření se zúčastnili žáci 6. - 9. tříd dvou základních škol v Novém Městě nad Metují a žáci nižšího stupně víceletého gymnázia v Náchodě. Zpracováno a analyzováno bylo celkem 468 řádně vyplněných dotazníků. Z průzkumného šetření vyplynulo, že největší mezery ve znalostech mají respondenti u první pomoci při bezvědomí, frekvence srdeční masáže a zajištění průchodnosti dýchacích cest, naopak velmi dobře si vedli při zástavě krvácení, aspiraci cizího tělesa a volby telefonního čísla tísňové linky. Většina žáků má zkušenost s praktickým nácvikem postupů první pomoci a zároveň projevila zájem o další vzdělávání v této oblasti a upřednostnila by formu praktického nácviku či modelových situací.cze
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with first aid training of pupils of upper primary school focusing on treating life-threatening conditions. The aim of this thesis is to evaluate the quality of first aid training on the basis of the skills of pupils to recognize the life-threatening conditions and their knowledge of good practice of the first aid, also to find out their experiences with the practise of these procedures and assess respondents´ interest in further education in this area. The theoretical part describes the current status of teaching first aid in upper primary schools, general procedures for first aid and selected life-threatening conditions, including best practices. The other part of thesis is exploratory research complementing the theoretical part. The best way to obtain the necessary data was to use the quality non-standardized anonymous questionnaire. The questionnaire has been filled by pupils of sixth though ninth grades of two primary schools in Nové Město nad Metují and also by same aged pupils in gymnasium Náchod. In total there has been processed and analysed 468 duly completed questionnaires. The survey revealed that biggest gaps in knowledge of the respondents are in the first aid for unconsciousness, the frequency of cardiac massage and how to ensure the patency of airways. On the other hand, the great knowledge has been proven in procedures for how to stop bleeding, aspiration of external object and choosing the correct phone number of helpline. Most of the pupils have practically experienced the training of procedures of first aid and also they have showed interest in further education in this area. Most of them would also prefer a practical training and model scenario.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectprvní pomoc,resuscitace,výuka,žácicze
dc.subjectfirst aid,resuscitation,teaching,pupilseng
dc.titleVýuka první pomoci při život ohrožujících stavech u žáků druhého stupně základních školcze
dc.titleThe Teaching of First Aid in Life-threatening Conditions for Students of the Second Part of Elementary Schooleng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.date.accepted2016-06-28
dc.contributor.refereeVidunová Jana
theses.degree.disciplinePlánování a řízení krizových situacícze
theses.degree.grantorkatedra zdravotnických oborů a ochrany obyvatelstvacze
theses.degree.programmeOchrana obyvatelstvacze


Soubory tohoto záznamu

SouboryVelikostFormátZobrazit

K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam