ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta biomedicínského inženýrství
  • katedra přírodovědných oborů
  • Diplomové práce - 17101
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta biomedicínského inženýrství
  • katedra přírodovědných oborů
  • Diplomové práce - 17101
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hodnotenie úrovní záťaže pilotov

Evaluation of pilots' stress levels

Typ dokumentu
diplomová práce
master thesis
Autor
Regula Marek
Vedoucí práce
Smrčka Pavel
Oponent práce
Rozenberg Róbert
Studijní obor
Přístroje a metody pro biomedicínu
Studijní program
Biomedicínská a klinická technika
Instituce přidělující hodnost
katedra přírodovědných oborů
Obhájeno
2015-07-01



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Srdcová frekvencia je parameter opisujúci aktivitu ludského srdca a jeho psychofyziologický stav založený na sympatovagálnej rovnováhe autonómnej nervo vej sústavy, čo by mohlo byt užitočné pre určovanie stresu u pilotov. Rovnako tak aj dýchanie, ktoré je s činnostou srdca úzko spáté. Hodnotenie je zameranéna prechod z analógového zobrazenia letových údajov na digitálne (glass cockpit). Hlavným cielom práce bolo skúmat srdcovů a dychovů frekvenciu pilotov vzhladom na zmenu zobrazenia letových údajov počas navrhnutého tréningového programu, s použitím leteckého simulátoru (TRD-40) a lietadla (DA-40). Cielom bolo interpretovat stres počas roznych letových úkonov a definovat jeho vplyv na výkon pilotov. Pre meranie psychofyziologických parametrov počas jednotlivých letov bol použitý telemetrický systém zložený z nekomplexných jednotiek. Spektrálna analýza nameraného signálu, založená na Lombovom normalizovanom periodograme a Welchovej metóde opísala stav sympatovagálnej rovnováhy. Vzhladom na hodnoty výsledkovfrekvenčnej analýzy bola dokázaná variácia mentálnej zátaže počas daného tréningu. Výsledky ukazujů, že prechod z analógového na digitálne zobrazenie letovýchúdajov vyvoláva stres u pilotov a srdcová frekvencia by mohla byt vhodným parametrom definujúcim momentálny stresový stav.
 
Heart rate is a parameter describing activity of human heart as well as breathing and its psycho-physiological character based on sympathovagal balance of autono- mic nervous system, which could be instrumental for indicating stress in aircraft pilots. The assessment focuses on transition from the airplane's analog presentation of flight data to digital visualization (glass cockpit). The main objective was to exa- mine heart and breath rate of pilots according to the change of flight data imaging during proposed training program, using flight simulator (TRD-40 type) and airc- raft (DA-40 type). Another aim is to interpret stress during different flight tasks and define its influence on pilots? performance. A custom designed system consisting of non-complex units was used for measuring procedures during every recorded flight. Spectral analysis of the measured signal has provided the status of sympathovagal balance based on Lomb normalized periodogram and Welch method. Variation of mental stress according to the results of frequency anlysis was proven according to the course of training. Results show that the transit from analog to digital visual presentation of avionic data induces stress among pilots and heart rate could be an appropriate parameter defining the actual stress condition
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/75132
Kolekce
  • Diplomové práce - 17101 [236]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV