Optimalizace provozu flotily chladírenských vozidel
Operation Optimization of a Fleet of Refrigerated Trucks
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Doskočil Marek
Vedoucí práce
Volek Josef
Oponent práce
Vízner Filip
Studijní obor
Logistika a řízení dopravních procesůStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav logistiky a managementu dopravyObhájeno
2018-01-23Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Předmětem diplomové práce je minimalizace nákladů provozu flotily chladírenských vozidel dopravní společnosti. V práci je uvedena matematická formulace VRPTW (Vehicle Routing Problem with Time Windows), aparát a metody Teorie grafů, kterými je možné úlohy dopravní obsluhy území řešit. Ve sledovaném období deseti pracovních dnů byly porovnány trasy sestavené manuálně dispečerem s trasami, které byly vypočteny pomocí metaheuristiky Tabu search a výpočetní techniky. V práci je popsána transformace informací získaných od uživatele do vstupních dat modelu, popis modelu, výsledky výpočtů a jejich interpretace, v neposlední řadě jsou v závěru diplomové práce uvedeny potenciální úspory dopravních nákladů. The subject of the master's thesis is the minimization of the costs of operation of the fleet of refrigerated trucks of the transport company. The thesis deals with mathematical formula of the VRPTW (Vehicle Routing Problem with Time Windows), with the apparatus and methods of Graph theory, which can solve the problems of transport services. In the reference period of ten working days, were compared routes compiled manually by a dispatcher with routes calculated using Tabu search metaheuristics and computing. The thesis describes the transformation of the information obtained from the user into the input data of the model, then there is a model description, the results of the calculation and at the end of the master's thesis there are potential savings in transport costs.
Kolekce
- Diplomové práce - 16117 [200]