Optimalizace distribuce výrobních dílů v automobilovém průmyslu
Optimization of Production Parts Distribution in Car Industry
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Koropova Margarita
Supervisor
Horák Tomáš
Opponent
Dorda Michal
Field of study
Logistika a řízení dopravních procesůStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstitutions assigning rank
ústav logistiky a managementu dopravyDefended
2018-01-23Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem diplomové práce je návrh optimalizace současného modelu distribuce automobilových dílů v logistické společnosti GEFCO Česká Republika, s.r.o. s pomocí lokační analýzy. V teoretické části je představena společnost GEFCO a je porovnán dřívější a současný model distribuce automobilových dílů. Dále jsou popsány metody operačního výzkumu, které slouží k řešení dopravních problémů a zvlášť je popsána lokační analýza. V praktické části je proveden výzkum pro zjištění optimálního umístění skladů pro rozvoz automobilových dílů. Pro účely diplomové práce byl použit iterativní algoritmus, sloužící k řešení lokačních úloh. Algoritmus byl implementován do interaktivního programu, napsaného v jazyce Python. Výsledek řešení je následně vyhodnocen a jsou doporučena opatření pro implementaci v provozu. The thesis proposes an optimization of automotive parts distribution in logistics company GEFCO by using the location analysis. The theoretical part introduces GEFCO and compares the earlier model of spare parts distribution with the current one. In this thesis, the methods of operational research used for solving problems in transportation are also described. Particularly, the location analysis is introduced. In the practical part, a research is carried out to find the optimal location of the warehouse for the distribution of automotive parts. For the purposes of the thesis, the iterative algorithm is implemented in an interactive program to solve the location problem. The outcome of the solution is then evaluated and recommendations for implementation in operations are suggested.
Collections
- Diplomové práce - 16117 [200]