Zobrazit minimální záznam

Modeling of slip protection of traction vehicle



dc.contributor.advisorBauer Jan
dc.contributor.authorGregor Lumír
dc.date.accessioned2018-01-25T21:35:53Z
dc.date.available2018-01-25T21:35:53Z
dc.date.issued2018-01-07
dc.identifierKOS-695599621405
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/73941
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá problematikou trakčních pohonů elektrických železničních hnacích vozidel z pohledu adhezních poměrů vznikajících při jízdě hnacích železničních vozidel po železniční dopravní cestě, přičemž hlavním cílem práce je sestavení modelu trakčního pohonu lokomotivy a pro něj navržení vhodného funkčního modelu protiskluzové ochrany. Práce obsahuje základní popisy koncepčního uspořádání trakčních pohonů pro 3 typické napěťové napájecí systémy (3 kV ss, 15 kV 16 Hz a 25 kV 50 Hz), základní principy a možnosti přenosu krouticího momentu od trakčního motoru na hnací dvojkolí a v neposlední řadě i základní informace o adhezi, umožňující přenos tažné síly hnacího vozidla a tím i jeho pohyb (pohyb celého vlaku). V práci jsou též uvedeny základní informace (základní principy činnosti) týkající se protiskluzových ochran realizovaných u hnacích železničních vozidel. V závěru práce je uvedeno zhodnocení navrženého modelu protiskluzové ochrany elektrické lokomotivy.cze
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the issue of traction drives of electric railway drive vehicles from the point of view of the adhesion ratios arising during the ride of railway vehicles along the railway road. The main aim of this work is to build a locomotive traction drive model and to design a suitable functional antiskid protection model. The thesis contains basic descriptions of the conceptual arrangement of traction motors for 3 typical voltage supply systems (3 kV DC, 15 kV 16 Hz and 25 kV 50 Hz), basic principles and possibilities of torque transmission from traction motor to driving wheel, basic information on adhesion, allowing for the transmission of the traction force of the powertrain and thus its movement (movement of the entire train). The thesis also provides basic information (basic principles of activity) concerning anti-slip protection realized on railway vehicles. The conclusion of the thesis is the evaluation of the proposed anti-slip protection model of the electric locomotive.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectželezniční trakční vozidlo,elektrická jednotka,elektrická lokomotiva,hnací dvojkolí,trakční pohon,adheze,součinitel adheze,skluzová charakteristika,tažná síla,model trakčního pohonu,protiskluzová ochranacze
dc.subjectrailway tractive vehicle,electric trainset,electric locomotive,tractive wheelset,tractive propulsion,adhesion,coefficient of adhesion,slip charakteristic,tractive force,model of tractive propulsion,anti-slip protectioneng
dc.titleModel protiskluzové ochrany železničních hnacích vozidelcze
dc.titleModeling of slip protection of traction vehicleeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted
dc.contributor.refereeKünzel Karel
theses.degree.disciplineElektroenergetikacze
theses.degree.grantorkatedra elektrických pohonů a trakcecze
theses.degree.programmeElektrotechnika, energetika a managementcze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam