Model protiskluzové ochrany železničních hnacích vozidel
Modeling of slip protection of traction vehicle
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Gregor Lumír
Supervisor
Bauer Jan
Opponent
Künzel Karel
Field of study
ElektroenergetikaStudy program
Elektrotechnika, energetika a managementInstitutions assigning rank
katedra elektrických pohonů a trakceRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato diplomová práce se zabývá problematikou trakčních pohonů elektrických železničních hnacích vozidel z pohledu adhezních poměrů vznikajících při jízdě hnacích železničních vozidel po železniční dopravní cestě, přičemž hlavním cílem práce je sestavení modelu trakčního pohonu lokomotivy a pro něj navržení vhodného funkčního modelu protiskluzové ochrany. Práce obsahuje základní popisy koncepčního uspořádání trakčních pohonů pro 3 typické napěťové napájecí systémy (3 kV ss, 15 kV 16 Hz a 25 kV 50 Hz), základní principy a možnosti přenosu krouticího momentu od trakčního motoru na hnací dvojkolí a v neposlední řadě i základní informace o adhezi, umožňující přenos tažné síly hnacího vozidla a tím i jeho pohyb (pohyb celého vlaku). V práci jsou též uvedeny základní informace (základní principy činnosti) týkající se protiskluzových ochran realizovaných u hnacích železničních vozidel. V závěru práce je uvedeno zhodnocení navrženého modelu protiskluzové ochrany elektrické lokomotivy. This diploma thesis deals with the issue of traction drives of electric railway drive vehicles from the point of view of the adhesion ratios arising during the ride of railway vehicles along the railway road. The main aim of this work is to build a locomotive traction drive model and to design a suitable functional antiskid protection model. The thesis contains basic descriptions of the conceptual arrangement of traction motors for 3 typical voltage supply systems (3 kV DC, 15 kV 16 Hz and 25 kV 50 Hz), basic principles and possibilities of torque transmission from traction motor to driving wheel, basic information on adhesion, allowing for the transmission of the traction force of the powertrain and thus its movement (movement of the entire train). The thesis also provides basic information (basic principles of activity) concerning anti-slip protection realized on railway vehicles. The conclusion of the thesis is the evaluation of the proposed anti-slip protection model of the electric locomotive.
Collections
- Diplomové práce - 13114 [144]