Systémy aktivního řízení momentu pro elektromobily
Active torque vectoring systems for electric drive vehicles
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Mondek Martin
Vedoucí práce
Hromčík Martin
Oponent práce
Haniš Tomáš
Studijní obor
Systémy a řízeníStudijní program
Kybernetika a robotikaInstituce přidělující hodnost
katedra řídicí technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
V této práci jsou prezentovány a popsány různé systémy rozdělení hnacího momentu u elektrických vozidel. Je představeno několik matematických modelů vozidel pro simulaci jízdní dynamiky nebo pro vývoj řídících systémů. Dále jsou popsány vlivy změn fyzických parameterů na různé vlastnosti prezentovaných matematických modelů, jako jsou časové odezvy, přirozené frekvence a další dynamické parametry. Prezentované matematické modely byly parametrizovány tak, aby jejich dynamika odpovídala reálnému testovacímu vozidlu. Vyvinuté řídicí systémy pro distribuci momentu byly implementovány do profesionálního softwaru pro řízení automobilů a jejich vlastnosti byly otestovány při různých experimentech. Závěrem diplomové práce jsou prezentovány výsledky testů jízdní dynamiky jednotlivých řídících systémů. Various torque vectoring systems for an electric vehicle are presented and discussed in this thesis. Several vehicle mathematical models for simulations of the vehicle dynamics or the development of the control systems are introduced. Effects of variations in the physical parameters of the vehicle models on the response times, damping ratios, natural frequencies and other dynamical characteristics are described. Presented vehicle models were parameterized to match the behavior of the real test vehicle. The developed torque vectoring control systems are implemented to the professional automotive control software, and their performance is tested in various experiments. Finally, the results of all tests of vehicle dynamics are compared and evaluated.
Kolekce
- Diplomové práce - 13135 [328]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
LiFi technology for vehicle to vehicle communication in poor weather conditions
Autor: Nishant Kamble; Vedoucí práce: Husák Miroslav; Oponent práce: Náhlík Josef
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-08-28)Vehicle-to-vehicle (V2V) communication using LIFI (Light Fidelity) technology under fog conditions is presented. Fog is known as one of the most detrimental atmospheric conditions that causes outdoor optical wireless ... -
Carry a new vehicle project along all vehicle architecture steps of convergence until the approval of the car manufacturers milestone
Autor: Franqueville Guillaume; Vedoucí práce: MAE supervisor; Oponent práce: MAE opponent
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2017-09-10)Carry a new vehicle project along all vehicle architecture steps of convergence until the approval of the car manufacturers milestone -
Implementation of electric vehicles as an example of clean mobility in the case of business company
Autor: Rytov Evgeny; Vedoucí práce: Geuss Erik; Oponent práce: Vítek Miroslav
This work describes the possible prospects for the use of cars with electric drive from an economic point of view at the moment. The aim of the work is to determine the method and calculation of economic efficiency purchase ...