Povlaky pro snížení tření a otěru v automobilových aplikacích
Coatings to reduce friction and wear in automotive applications
dc.contributor.advisor | Cvrček Ladislav | |
dc.contributor.author | Buřil Matěj | |
dc.date.accessioned | 2017-11-09T10:53:42Z | |
dc.date.available | 2017-11-09T10:53:42Z | |
dc.date.issued | 2017-07-31 | |
dc.identifier | KOS-757373497305 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/73421 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá snižováním koeficientu tření a opotřebení v motorových částech automobilů. V teoretické části se věnuje porovnání tribologických vlastností DLC povlaků a DLC povlaků dopovaných kovem. Dále zkoumá jejich mechanické vlastnosti jako je adheze, tvrdost a drsnost. V praktické části byla použita vrstva na bázi TiNb-DLC. Následně byla tato vrstva otestována na tribometru metodou pin-on disk v prostředí motorového oleje a porovnána s referenčním povlakem DLC. | cze |
dc.description.abstract | The bachelor thesis deals with the reduction of coefficient of friction and wear in motor parts of automobiles. The theoretical part deals with the comparison of the tribological properties of DLC coatings and metal doped DLC coatings. It further examines their mechanical properties such as adhesion, hardness and roughness. The TiNb-DLC-based layer was used in the practical part. Subsequently, this layer was tested on the tribometer by the pin-on disk method in the engine oil environment and compared to the DLC reference coating. | eng |
dc.language.iso | CZE | |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | Tribologie v olejích,DLC,TiNb-DLC,Zdvihátko,Koeficient tření | cze |
dc.subject | Oil Tribology,DLC,TiNb-DLC,Tappet,Coefficient of friction | eng |
dc.title | Povlaky pro snížení tření a otěru v automobilových aplikacích | cze |
dc.title | Coatings to reduce friction and wear in automotive applications | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.date.accepted | 2017-09-13 | |
dc.contributor.referee | Daněk Martin | |
theses.degree.discipline | Technologie, materiály a ekonomika strojírenství | cze |
theses.degree.grantor | ústav materiálového inženýrství | cze |
theses.degree.programme | Výroba a ekonomika ve strojírenství | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 12132 [148]