Zobrazit minimální záznam

Coatings to reduce friction and wear in automotive applications



dc.contributor.advisorCvrček Ladislav
dc.contributor.authorBuřil Matěj
dc.date.accessioned2017-11-09T10:53:42Z
dc.date.available2017-11-09T10:53:42Z
dc.date.issued2017-07-31
dc.identifierKOS-757373497305
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/73421
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá snižováním koeficientu tření a opotřebení v motorových částech automobilů. V teoretické části se věnuje porovnání tribologických vlastností DLC povlaků a DLC povlaků dopovaných kovem. Dále zkoumá jejich mechanické vlastnosti jako je adheze, tvrdost a drsnost. V praktické části byla použita vrstva na bázi TiNb-DLC. Následně byla tato vrstva otestována na tribometru metodou pin-on disk v prostředí motorového oleje a porovnána s referenčním povlakem DLC.cze
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with the reduction of coefficient of friction and wear in motor parts of automobiles. The theoretical part deals with the comparison of the tribological properties of DLC coatings and metal doped DLC coatings. It further examines their mechanical properties such as adhesion, hardness and roughness. The TiNb-DLC-based layer was used in the practical part. Subsequently, this layer was tested on the tribometer by the pin-on disk method in the engine oil environment and compared to the DLC reference coating.eng
dc.language.isoCZE
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectTribologie v olejích,DLC,TiNb-DLC,Zdvihátko,Koeficient třenícze
dc.subjectOil Tribology,DLC,TiNb-DLC,Tappet,Coefficient of frictioneng
dc.titlePovlaky pro snížení tření a otěru v automobilových aplikacíchcze
dc.titleCoatings to reduce friction and wear in automotive applicationseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.date.accepted2017-09-13
dc.contributor.refereeDaněk Martin
theses.degree.disciplineTechnologie, materiály a ekonomika strojírenstvícze
theses.degree.grantorústav materiálového inženýrstvícze
theses.degree.programmeVýroba a ekonomika ve strojírenstvícze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam