Konstruční návrh pohonu kolejového elektrobusu
The design concept of the electric drive for rail-electrobus
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Mojžíš Jan
Vedoucí práce
Kolář Josef
Oponent práce
Pohl Jiří
Studijní obor
Dopravní, letadlová a transportní technikaStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelObhájeno
2017-09-06Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
dvounápravového vozidla ? kolejového elektrobusu. Zvolený typ pohonu je příčně orientovaný, s plně odpruženým pohonem s dutou kloubovou hřídelí. Jako zdroj energie jsou použity lithiové baterie, je použit synchronní motor s permanentními magnety a dvoustupňová čelní převodovka. Trakční výpočty byly provedeny na úsecích 2 a 3,5 km, což odpovídá rozmezí nejčastějších vzdáleností mezi zastávkami na regionálních tratích a byla vypočtena účinnost rekuperace. Tyto výpočty byly porovnány s hydromechanickým a hybridním pohonem. Smyslem této práce navrhnout možnost náhrady dosluhujících vozidel se spalovacím motorem kolejovými elektrobusy. The aim of this thesis is concept design of electric drive of light two-axle rail vehicle ? battery electric railbus. Chosen drive type is traversely-mounted, with fully suspended quill drive. AS power supply are used lithium batteries, permanent magnet synchronous motor is used and two stage spur transmission. Traction calculations were done on track sections of 2 and 3,5 km, which corresponds with most common ranges between stations on regional tracks and efectivnes of recuperation was calculated. The purpose of this thesis is to suggest option of replacement of worn out vehicles with combustion engine with battery electric railbuses.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [452]